Dünya tekstil modası Ünlütürk'lere emanet

İzmir'de küçük bir konfeksiyon atölyesi olarak kurulan Sun Tekstil, 36 yılda Zara, H&M, Marks&Spencer'ın da aralarında olduğu dünya moda devlerinin tedarikçisi haline geldi. Bu yıl 220 milyon TL yatırım yapan şirket, yurtiçi ve yurtdışında büyüme planları yapıyor.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Ünlütürk Ailesi tarafından 1987 yılında İzmir'de küçük bir konfeksiyon atölyesi olarak ticari hayatına başlayan Sun Tekstil, bugün üretiminin yüzde 90'ını dünyaya ihraç eden bir hazır giyim devine dönüştü. Türkiye'nin dört bir yanındaki 140 konfeksiyon tedarikçisiyle birlikte ayda 2.5 milyon adet ürün ve 1500 yeni tasarımı tüketicilerle buluşturan marka, yeni fabrika yatırımlarıyla kapasitesini artırarak hem yurtiçi hem de yurtdışında büyüme planları yapıyor. Bugün İzmir, İngiltere ve İspanya'daki 4 tasarım merkezi ve 34 tasarımcısıyla aralarında Zara, H&M, Tesco, Marks&Spencer ve Next'in de yer aldığı dünyaca ünlü hazır giyim markalarına koleksiyon tasarlayan Sun Tekstil, pazardaki rakiplerinden ayrıştı.

220 MİLYON TL YATIRIM

2022 Mayıs ayında halka arz olan Sun Tekstil, buradan elde ettiği 395.1 milyon TL'lik gelirin yüzde 50-60'ını yatırım harcamalarına ayırdı. 2023 itibarıyla Sun Tekstil ve bağlı ortaklığı Ekoten'e 220 milyon TL yatırım yaptıklarını anlatan Sun Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Elvan Ünlütürk şunları kaydetti: "Şu anda İzmir'de devam eden 2 fabrika yatırımımız var. Mevcut binamızda Ekoten'in kapasitesini artırıyoruz. Sun Tekstil'i de yeni bir binaya taşıyoruz. Bu yatırımlarla Sun Tekstil'in kapasitesi yüzde 15, Ekoten'in kapasitesi ise yüzde 50 artacak. Bunun yanı sıra dijitalleşme ve tasarımla ilgili yatırımlara da devam ediyoruz. Tasarımdan, sanal showroomlara, yapay zekâ tabanlı otomatik kalite kontrol makinelerinden, otomatik boyama reçetelerine kadar bu konularda yaptığımız yatırımları yapmaya devam edeceğiz."

SUYUN %95'İNİ GERİ KAZANIYOR

Doğaya saygılı, sürdürülebilir moda anlayışına öncülük eden Sun Tekstil, 2022 yılında tüm ürünlerinin %64'ünü sürdürülebilir hammaddeler kullanarak üretti. Firma bu dönemde fiziksel numune üretimini %38 oranında azalttı. Sun Tekstil'in bağlı ortaklığı Ekoten ise, start-uplarla beraber yaptığı projeler sayesinde atık suların yüzde 95'ini üretime geri kazandırdı. Her yıl 140 tedarikçiden ürün olan Sun Tekstil, NTT DATA ile geliştirdiği tedarik zinciri modülüyle tedarikçilerinden müşterilerine kadar tüm sera gazı emisyonu verilerini dijital olarak izlenebilir kılacak.

PANDEMİDE PERFORMANS KUMAŞLARINA AĞIRLIK VERDİ

Sun Tekstil'in bağlı ortaklıklarından Ekoten; otomotiv sanayii için koltuk içi malzemeleri, savunma sanayii için kamuflaj kumaşları üretiyor. Ekoten adına Afyon'daki organize sanayi bölgesinde 100 dönümlük bir arazi için el sıkışan firma, burada spor kıyafetler için performans kumaşları üretecek. Pandemi döneminde iç giyim ve spor kıyafetlerine ciddi talep olduğunu ifade eden Elvan Ünlütürk, "Biz de bunun üzerine Çin ve Vietnam'dan danışmanlarla beraber atletic wear olarak adlandırılan spor giyim kumaşı üretimini öğrendik. Ekoten'in üretiminin yüzde 60'ı performans kumaşlarına çevirdik. Şu anda Under Amor, Decathlon gibi dev markaların en önemli tedarikçisi haline geldik" diye konuştu.

JIMMY KEY'LE 66 MAĞAZAYA ULAŞTI

1997'de kendi markasını kurma kararı alarak Jimmy Key'i kuran Sun Tekstil, şu anda Türkiye'de ve dünyada 66 mağazayla faaliyet gösteriyor. Yurtdışında Romanya, Irak ve Azerbaycan'da 3 mağazayla faaliyet gösteren Jimmy Key, bu ay Kuzey Kıbrıs'ta bir mağaza, 2024 Ocak ayında ise Suudi Arabistan'da 3 mağaza daha açacak. Mağazalaşmanın yanı sıra online kanalla büyüme stratejisi yapan Jimmy Key, 2024 yılında 22 ülkedeki pazaryerlerinde satılmaya başlanacak. Şu anda satışlarının yüzde 10'unu online kanallardan gerçekleştiren Jimmy Key, bu oranı 3 yıl içinde yüzde 20'ye çıkarmayı hedefliyor.