'Dünya saat sektöründe Türk bayrağı dalgalansın istiyoruz'

Saat&Saat, 2016 yılında satın aldığı Welder’le dünya çapında bir başarı öyküsü yazmak için kolları sıvadı. Ramazan Kaya, dünyaya yayılan markayla milyar TL’lik ciroya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.  

Şenay BÜYÜKKÖŞDERE

Saat&Saat 2016 yılında satın aldığı İtalyan marka Welder’i dünya pazarında iddialı bir Türk markası yapmak için atağa geçti. Şirket, Welder’in yeni modeli Welder Slim’i 21 – 26 Mart tarihleri arasında bu yıl 26’ncısı düzenlenen Uluslararası Saat ve Mücevher Fuarı BaselWorld ile eşzamanlı olarak İsviçre’nin Basel kentinde tanıttı. Sektör temsilcilerinin ilgi gösterdiği markaya çeşitli ülkelerden de distribütörlük teklifleri geldi. 

BAŞARI ÖYKÜSÜ YAZACAĞIZ 

Welder’i güçlü bir dünya markası yapma amacıyla yola çıktıklarını ve bu yolda ilerlediklerini söyleyen Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, “Dünyanın en önemli ülkelerinde varız. Aralarında İspanya Belçika, İtalya,  Yunanistan, Portekiz ve Uzakdoğu’nun moda merkezleri Kore ile Japonya’da varız. Fransa, Hollanda, İsviçre Almanya gibi ülkeler de bizi geçen sene radarlarına almış. Bu sene bize teklifle geldiler. Mesela Fransa’nın en önemli distribütörü Welder satmak istediğini söyledi. Bizim hedefimiz bir başarı öyküsü yazmak. Dünya saat sektöründe Türk bayrağının dalgalanmasını istiyoruz” dedi. 

BASEL’DE TRAMVAYLARDA 

Welder’i dünya pazarında tanıtmak için yatırımdan kaçınmadıklarını vurgulayan Ramazan Kaya, “BaselWorld fuarı döneminde dünya saat sektörünün kalbi Basel’de atıyor. Biz de burada tramvayları, taksileri Welder’le giydirdik. Bu sayede hem şehirde hem de sektör temsilcileri arasında Welder büyük yankı yarattı” dedi. 2016’da markayı aldıklarını hatırlatan Kaya, “Bugüne kadar 200 bine yakın Welder sattık. Bu yıl satışlarda yüzde 100 büyüme ve 70 milyon TL bekliyoruz, önümüzdeki yıl büyümemiz yüzde 100’ü de aşar. Kartopu gibi büyümek, milyar TL ciroları da görmek istiyoruz” şeklinde konuştu. 

Seçimden sonra canlanır

Türkiye saat pazarıyla ilgili değerlendirmelerde de bulunan Kaya, “Yüzde 15 büyüme hedeflemiştik. O doğrultuda gidiyoruz” dedi. Kaya, “Bu yıl İstanbul Havalimanı, Metropol İstanbul ve İstinye Park İzmir’de üç yeni mağaza açacağız” diye konuştu. Seçimden sonra işlerin hızlanmasını beklediğini vurgulayan Kaya, “2019’da 500 milyon TL ciroya ulaşabileceğimizi düşünüyoruz” şeklinde konuştu. 

İnternette ‘kanserojen’ tehdidi

Tüketiciyi internette satıllar saatler konusunda da uyaran Kaya, ”Bazı sitelerde sağlık açısından çok problemli ürünler satılabiıyor. Bir internet sitesinden alınan saat çeşitleri, teste gönderildiğinde bazı modellerde 6’da 3 bazı modellerde 6’da 4 kansorejen madde tespit edildiğini öğrendik. Bırak koluna takmayı, aynı odada bulunulmaması gereken ürünler” dedi.

Saat&Saat, 21 – 26 Mart tarihleri arasında 26’ncısı düzenlenen Uluslararası Saat ve Mücevher Fuarı BaselWorld ile eşzamanlı olarak şehirdeki tramvayları ve taksileri Welder markasıyla giydirdi.