Miray ÇİMEN
GERİ ÇAĞIRMA
Nihai kullanıcıdan ürün geri çağırma konusunda adım atılacağını belirten Pekcan, “Marketlerden toplayabiliyordunuz. Ama nihai kullanıcı, siz satın aldıktan sonra dahi sizden onun iadesi alınabilecek. Yeni düzenlemeyle nihai kullanıcıya ulaşmasında bile geri çağrılma şartı getiriyoruz” diye konuştu.
YÜKLÜ FATURA BİTİYOR
Pekcan, yönetmelikle tüketicilerin yetkili servis istasyonlarını aradığında çağrı merkezi gibi uygulamalar sonucunda telefonda bekletilerek olağan ücret tarifesinden daha fazla telefon ücretine maruz kalmalarının önüne geçen bir düzenleme de yapacaklarını belirtti. Pekcan, şöyle konuştu: “Yapılacak yeni düzenlemeyle tüketiciler bu çağrı merkezlerini aradıklarında normal tarife üzerinden ücretlendirilecek" dedi.
Sahte servis tuzağına önlem
Piyasada çok fazla sahte servis olduğunu vurgulayan Pekcan, “Bunun önüne geçmek için her ürünle ilgili kendi onaylı servislerini kendi web sitelerinde, irtibatlarıyla beraber yayınlanması zorunluluğunu getirdik" diye konuştu.
Denetimlerden 3 gün sonra fiyatlar %45’e kadar düştü
6-8 Şubat tarihlerinde hallerde yapılan eşzamanlı denetimlere ilişkin de bilgi veren Bakan Pekcan, “Özellikle İstanbul ve Ankara hallerinde 1’e 8, 1’e 9, 1’e 4 fiyat artışları tespit ettik. Bu tespitlerimizin akabinde sadece o 3 gün içinde fiyatların bazı ürünlerde yüzde 23, yüzde 45’e kadar aşağı geldiğini gördük" diye konuştu.
Marketlere mesafe zorunluluğu
Marketlerin çok yakın mesafelerde açılması konusunda esnaftan şikayetlerin geldiğini ifade eden Pekcan, “Mesafe zorunluluğu üzerinde çalışıyoruz. Perakende Yasası’yla bir sınırlama getirmeyi planlıyoruz. PERBİS programımız sonbaharda biter, denemeleri yaparız. Belki yılbaşında başlar. Kimse dışarıdan müdahale edemediği zaman çözüm oluşur" dedi.