Dijital eczane modeliyle sağlığın ‘Getir'i olacak

Eczacı Elçin Tuncer, kurduğu dijital sağlık platformu Eczaneden.com ile ilaç dışı sağlık ürünlerinde kapıya teslimat dönemini başlattı. Girişimci Tuncer'in hedefi sağlık ürünleri pazarının ‘Getir'i olmak.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Perakende sektöründe başlayıp, hızlı market ürünleriyle devam eden kapıya teslimat hizmetinin kapsamı hızla genişliyor. Koronavirüs salgınıyla birlikte dijitalleşmenin hız kazandığı sağlık sektörü tüketiciye uzaktan hizmet vermek için yarışıyor. Eczacılık fakültesinden mezun olduktan sonra Boğaziçi Üniversitesi'nde işletme eğitimi alan kadın girişimci Elçin Tuncer tarafından pandemi döneminde kurulan dijital sağlık platformu Eczaneden.com, eczanelerde satılan sağlık ürünlerini tüketicinin adresine teslim ediyor.

2 MİLYARLIK PAZAR

Sağlık ürünlerinin mekan ve yer bağımsız olarak eczanelerden temin edilmesi hedefiyle yola çıkan platform, kurulalı henüz 1 yıl olmadan 200 eczacı ve 150 bin kullanıcıya ulaştı. Şimdilik İstanbul, İzmir ve Adana'da yer alan platform, çok yakında tüm Türkiye'ye açılacak. Türkiye'de online platformlardan her yıl 2 milyar TL'lik sahte sağlık ürünlerinin satıldığına dikkat çeken Eczaneden.com Genel Müdürü Elçin Tuncer, "Tüketici aldığı ürünün sahte olduğunu bilmeden satın alıyor. Çoğu orijinal olmayan ve son kullanma tarihi geçmiş bu ürünler vatandaşın sağlığını tehdit ediyor. Tüketicilerle eczacıları güvenilir bir dijital platformda buluşturmak için Eczaneden.com'u kurduk. Amacımız sağlık sektörünün Getir'i olmak" dedi.

SİSTEM NASIL İŞLİYOR?

Tüketici Eczaneden.com'a girerek anne bebek ürünleri, gıda takviyeleri, vitaminler, dermokozmetik ürünlerinden herhangi birini sipariş verdiğinde, platfom, tüketiciye en yakınındaki eczanelerin bir listesini yolluyor. Tüketici bu eczanelerden birini seçiyor. Eczaneden.com kuryeleri, maksimum 2 saat içerisinde ürünü adrese teslim ediyor.

BİRLEŞME VE SATIN ALMA ATAĞI

Kovid-19 sonrası sağlık sektörü dijital platformlara taşındı. Eczaneler de bunun bir parçası oldu. Bu alana yapılan yatırımlar da yoğunlaşıyor. Ocak ayında dijital eczane Alto, Softbank Vision Fund liderliğinde 200 milyon dolar yatırım aldı. 70 bin eczaneden çeşitli verileri toplayan ve daha ucuz olanları bulmak için ilaç fiyatlarını karşılaştıran GoodRx, dijital eczane platformu vitaCare'i 150 milyon dolara satın aldı. Anlaşmayla şirket, dijital eczane işini geliştirmeyi amaçlıyor.

AVRUPALI YAŞLILARI HEDEFLİYOR

Google, Microsoft, Adobe, Oracle'ın da aralarında yer aldığı dünyadaki 17 büyük şirkete teknoloji çözümleri geliştiren PortalGrup Healthcare bir iştiraki olarak kurulan Eczaneden.com Türkiye'nin ardından yurtdışına açılmayı hedefliyor. Özellikle yaşlı nüfusunun yoğun olduğu Belçika, Hollanda ve Almanya gibi Avrupa ülkelerine odaklanacaklarını aktaran Tuncer, "Avrupalıların yüzde 60'ı reçetesiz ürünlerini online'dan alıyor. Küresel online sağlık pazarı 2021'de 346.8 milyar dolara ulaştı. Şu anda Türkiye'de eczane dışında ilaç satışı yasak, ama gelecekte düzenlemelerle bizde de başlayacaktır" dedi.