Dijital bankacılık salgınla birlikte ‘ana kanal' oldu

Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akdemir Evlioğlu, “Dijitalleşmenin ve teknolojinin hayatımızda önemli bir yer edinmesiyle mobil uygulamalar artık akla ilk gelen ana işlem kanalı halini aldı” dedi.

AA

Pandemi bankacılık sektöründeki alışkanlıkları kökünden değiştirdi. Geçmişte bankaların müşterilerin paralarını güvende tuttukları yer olarak görüldüğünü ve dijitalleşmeden önce sektörde yaygınlaşmanın yolunun fiziki olarak şubelerle sahada yaygınlaşmaktan geçtiğini anlatan Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akdemir Evlioğlu, "Dijital bankacılığın, "alternatif kanal" olmanın ötesinde bugün artık, salgının da etkisiyle pek çok işlemin rahatlıkla gerçekleştiği "ana kanal" haline geldi. Örneğin ATM'den para çeken müşteriler bu dönemde ATM'ye temas etmemek için kart yerine QR kod özelliğini kullandı. Yine bu dönemde temassız ödeme yöntemleri daha çok tercih edildi.

VERİ DEMOKRATİKLEŞTİ

Işıl Akdemir Evlioğlu, sektörü önemli bir noktaya taşıyacak açık bankacılık gibi çalışmaların da bugün ajandalarının önemli konuları arasında yer aldığını ifade etti. Açık bankacılıkla verinin demokratikleşmesinin sağlandığına dikkati çeken Evlioğlu, şöyle devam etti: "Fakat şunu unutmuyoruz, verinin sahibi bankalar değil müşterilerimiz. Günün sonunda müşterilerimiz artık varlık ve borçlarını tek bir yerde toplayıp yönetme şansına sahip olacak. Burada altı çizilmesi gereken en önemli iki başlık ise yine müşterilerimize fayda sunma ve veriyi sorumlu kullanma olacak."

11.7 MİLYON MÜŞTERİ MOBİLDE

Mobil bankacılığı kullanan müşterilerin sayısında yukarı doğru sürekli bir artış olduğunu ifade eden Evlioğlu, "Mobil bankacılık hizmetimizi kullanan müşterimizin sayısı 13 yılda 7 milyona ulaştı. Bugün mobil bankacılıkta 11,7 milyon, dijitalde 12,1 milyon müşterimiz var" dedi.

500'Ü AŞKIN FONKSİYONU VAR

Mobilde bugün 500'ü aşkın fonksiyonları olduğuna dikkat çeken Evlioğlu, şunları kaydetti: "İhtiyaç halinde her an danışılabilecek "insan" faktörünün dahil edildiği hibrit yapıyla hizmet sunuyoruz. Müşterilerin sorularına yanıt verme, onları doğru noktaya yönlendirme amacıyla hayata geçirdiğimiz ve geliştirmeye devam ettiğimiz sanal asistan Ugi'ye ek olarak, müşteri temsilcisi arkadaşlarla canlı yazışma, telefonla, videoyla görüşme gibi hizmetler sayesinde mobilden çıkmadan çözüm yollarını sunuyoruz."