Küresel spor ağı BeIN Sports'un sahibi beIN Media Group'un, geçen yıl satın aldığı Digiturk’ün Türkiye yatırımları artarak devam ediyor. Firmanın Türkiye’deki yatırım hacmi 12 milyar liraya ulaştı. Türkiye’ye duydukları yüksek güvenin altını çizen Digiturk CEO’su Yousef Al-Obaidly, genç nüfusu, büyüyen istikrarlı ekonomisi, insanlarının spor tutkusu ve içerik geliştirme konusunda bölgesel bir merkez olarak sunduğu fırsatlarla Türkiye’nin, beIN MEDIA GROUP için çok cazip bir yatırım ülkesi olduğunu belirtti. Al-Obaidly, Digiturk’ün, beIN çatısı altına girmesinin ardından Türkiye’deki yatırım hacminin 12 milyar TL’ye ulaştığını ve bu yatırımların önümüzdeki dönemde de artarak süreceğini ifade etti.
MARKA DEĞERİNİ ARTIRACAK
Süper Lig yayın hakları ihalesini 5 yıl için KDV dahil 3 milyar dolarlık teklifle kazandıklarını hatırlatan Al-Obaidly; Digiturk’ün bugüne kadar toplam 6 milyar doları aşan yatırımla Türk futbolunun en büyük destekçisi olduğunu vurguladı. Al-Obaidly “beIN MEDIA GROUP’un sinerjisi sayesinde, Süper Lig’in marka değerini uluslararası alanda daha güçlü bir noktaya taşıyacaklarını söyledi. Digiturk'ü satın almalarının üzerinden bir yıl geçtiğini hatırlatan Al-Obaidly; ‘Yeni Dönem’ olarak adlandırdıkları bu süreçte marka odaklı, ürün ve müşteri hizmetleri, teknoloji ve içerik odaklı çok sayıda yatırım gerçekleştirdiklerini söyledi.
Korsan yayın 1 milyar TL kaybettiriyor
Al-Obaidly, kurum ve sektör olarak karşılaştıkları en büyük zorlukların başında Türkiye’de internet üzerinden korsan içerik yayını olduğunun da altını çizdi; illegal yayınların her yıl 1 milyar TL civarında değer ve 150 milyon TL düzeyinde de vergi kaybına neden olduğuna işaret etti. Türkiye’nin en çok ziyaret edilen 125 internet sitesi listesinde yer alan 8 sitenin illegal yayın yaptığını belirten Al-Obaidly, gerekli caydırıcı düzenlemeler ve cezai yaptırımların artırılmasını talep etti.
Yeni spor haber kanalı müjdesi
Digiturk’ün yakın gelecek projelerinden de söz eden Yousef Al-Obaidly; 2017-2018 futbol sezonunda, yayın hayatına başlayacak yeni ve şifresiz spor haber kanalı 'beIN Sports Haber'in de müjdesini verdi. Kanal, her gün 4 ana haber kuşağıyla birlikte, saat başı haber programı yayımlayacak.
Dünyaya içerik ihraç ediyoruz
Son bir yıl içinde, Süper Lig maçlarının yanı sıra beIN Gurme tarafından üretilen yerli içeriklerin uluslararası arenaya ihracı yönünde önemli bir yol kat ettiklerinin altını çizen Al-Obaidly, “beIN Gurme, beIN Gourmet MENA adıyla Mart 2017 tarihinde MENA bölgesinde yayına başladı. 21 programın 2250 bölümüne Arapça dublaj yapıldı ve bölgede 3,5 milyon kişiye ulaşıyor. Süper Lig karşılaşmalarını da yurtdışında yayınlıyoruz" dedi.