Coğrafi işaretli ürünler gençleri tarımda tutuyor

Coğrafi işaretli ürünler ekonomik değer yaratmakla kalmıyor, gençlerin tarımda kalmasına katkı sağlıyor.

LEYLA İLHAN

Metro Türkiye, TURYİD ve FutureBright işbirliğiyle gerçekleştirilen "Coğrafi İşaretli Ürünler Araştırması", Türkiye'de coğrafi işaretli ürünlerin ekonomik, sosyal ve kültürel etkilerini ortaya koydu. Araştırma, tüketicilerin coğrafi işaretli ürünleri öncelikli olarak "güven" kavramıyla ilişkilendirdiğini, yerel üreticilerin güçlenmesinde ve genç çiftçilerin köyde kalmasında bu ürünlerin kritik rol oynadığını gösteriyor. Avrupa'daki coğrafi işaretli ürün sayısının 3 bin 500 olduğunu belirten Metro Türkiye CEO'su David Antunes,, buna karşın Türkiye'nin tek başına coğrafi işaret potansiyelinin 3 bin 500'ün üzerinde olduğunu vurguladı. Antunes,,"Yerli ürün sürdürülebilir olmazsa, Türk mutfağı da sürdürülebilir olamaz. Bu ürünleri korumak, geleceği de korumaktır" dedi.

TOPRAK DEĞER KAZANIYOR

AFutureBright Kurucusu Akan Abdula, coğrafi işaretlerin toprağın değerini artırırken genç çiftçilerin köyünde kalmasına katkı sağladığını söyledi."

EN ÇOK ANTEP BAKLAVASI BİLİNİYOR

Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 34'ü tüketimde coğrafi işaretli ürünleri özellikle tercih ediyor. En çok bilinen coğrafi işaretli ürünler arasında Antep baklavası (%26), Malatya kayısısı (%14) ve Adana kebap (%8) yer alıyor.