Tüm dünyada oyuncak üretiminin büyük oranda Çin'e kaydığı dönemde bir Alman markasıyla işbirliği yaparak Türkiye'de üretime başlayan Enfal Oyuncak, Tahtakale'de başlayan yolculuğunu bugün dünyada 24 ülkeye yerli üretim oyuncak satarak sürdürüyor. Yaklaşık 80 milyon euro'luk yatırım yaparak Esenyurt'ta üretime başlayan Enfal Oyuncak'ın Yönetim Kurulu Başkanı Furkan Karaduman, ithal ürün pazarının yüzde 60'a kadar indiğini söyledi. Karaduman "Yerli üretici sayısı arttıkça oyuncak piyasasındaki Çin hakimiyeti kırılıyor" dedi.
ABD'YE OFİS, ÇİN'E FABRİKA
Let's Be Child ve Numio markasıyla geçen yıl 1 milyon adet oyuncak satan Enfal Oyuncak bu yıl bu rakamı 1.5 milyona çıkarmayı hedefliyor. Bunun için yurtiçi ve yurtdışında atılıma hazırlandıklarını anlatan Furkan Karaduman şunları kaydetti: "Almanya'da ofis açtık ve çok başarılı sonuçlar aldık. Şimdi, İngiltere'de ve ABD'de ofis açmayı planlıyoruz. Şu anda pazaryerleri aracılığıyla Amerika'ya da ürün satıyoruz. Önümüzdeki dönemde uzak pazarlarda büyümek için Çin'de bir üretim tesisi kurmayı planlıyoruz. Dünyada oyuncak dış ticaret hacmi 130 milyar dolar civarında. Türkiye'de henüz 1 milyar dolarlarda. Amacımız yerli oyuncakla dünya oyuncak pazarından daha fazla pay almak."
PAZARIN YÜZDE 25'İ MERDİVEN ALTINDA
Hammaddesi ağırlıklı olarak yurtdışından gelen oyuncakta fiyat artışlarının enflasyon ve döviz kuruna bağlı olarak son 1 yılda yüzde 100 arttığına dikkat çeken Karaduman şunları kaydetti: "Türkiye'de 1 milyar dolarlık oyuncak pazarı var. Bunun yüzde 25'i kayıt dışı ve merdiven altı ürünlerden oluşuyor. Sağlıksız malzemelerden yapılan bu ürünler çocuklarımızın sağlığını riske atıyor. Tüketiciler bu konuda dikkatli olmalı" dedi.
Dijitalleşmeyle birlikte oyuncak kullanım yaşının 6-7'lere düştüğünü anlatan Karaduman, "Biz de bu nedenle uzaktan kumandalı araç, drone gibi elektronik ürünlerin satışına başlayacağız" dedi. Numio markasıyla ürün gamına anne ve çocuk ürünlerini de ekleyen markanın bir sonraki hedefi mağazalaşarak büyümek.