Cezayir'den eve döndü, hedefi 150 mağaza

‘Güzel Ev' anlamına gelen Bella Maison Türkiye'de 26 mağazaya ulaştı. Bella Maison Yönetim Kurulu Başkanı Muhammed Tan hedeflerinin yurtdışında en az 150 mağaza olduğunu söyledi.

HABER MERKEZİ

Muhammed Tan, 2001 krizinde işleri kötüye gidince keşfettiği Cezayir pazarında mobilya üretimine başlayan Tan Ailesi'nin ikinci kuşak temsilcisi... 'Güzel Ev' anlamına gelen Bella Maison'un Yönetim Kurulu Başkanı. Cezayir'deki mobilya işini Türkiye'ye taşımak yerine aşina olduğu perakende sektörüne girerek 2017'de eve dönmüş. İlk ev eşyası ve züccaciye mağazasını 2017'de açan Muhammed Tan bugün 26 mağazaya ulaşmış durumda. Şirketin hikayesini ve hedeflerini Bella Maison Yönetim Kurulu Başkanı Muhammed Tan'dan dinledik.

Marka nasıl doğdu?

Cezayir'de uzun yıllar mobilya sektöründe faaliyet gösteren bir aile şirketiyiz. Ben de perakende ile Cezayir'de tanıştım. Mağazanın sorumluluğu bendeydi. Mutfak tasarımı eğitimi aldım. Cezayir'de bir Fransız okulunda işletme okudum. Ardından ABD'de eğitim aldım. Türkiye'ye döndüm. Beyaz yaka olarak 4 yıl büyük şirketlerde iş deneyimim oldu. 2014 sonunda Kayserili bir yatak üreticisinin bölge distribütörü olarak ailemiz adına girişimim oldu. Fakat metrekare verimi çok düşük bir ürün olduğu için toptancılığı bıraktık. Perakendeye girmeye karar verdik. O dönemde yaptığımız araştırmalarla ev tekstili ve ev ürünleri yatırımında karar kıldık. Ekim 2017'de de ilk mağazamızı açtık.

Şu an kaç mağazaya ulaştınız?

Halihazırda 26 fiziki mağazamız var. 13'ü yurtdışı, 13'ü yurtiçi. Ayrıca bellamasion.com, Hepsiburada, Trendyol üzerinden de satışımız var. Online satışımız yurtiçindeki 13 mağazaya eşdeğer. Bellamasion.com ise online cironun içinde yüzde 60 civarında pay alıyor. Bizi sektörde temelde ayrıştıran şey koleksiyon bütünlüğü ve tematik yaklaşım. Çünkü globalde çalışabilecek tasarımlar belirledik. Bu da 9 farklı ülkede mağaza ile var olmamızı sağladı. Verdiğimiz master franchie'lar bize 5 yılda 150 yeni mağaza getirecek. Sene sonunda yurtdışı mağaza sayısının 30'a gelmesini planlıyoruz.

Nerelere gittiniz?

Hayal etmediğimiz coğrafyalara gittik. Önünüzdeki aylarda Azerbaycan, Bulgaristan ve Venezuela ile KKTC'de açılışlarımız var. Markamıza güveniyoruz. Her geçen gün yeni ürün grupları ekliyoruz. Ürün portföyüne bebek ve aydınlatma grubunu da aldık. Mobilyada ise 2024 yılına ciddi bir hazırlık yapıyoruz. Online tarafta da satılabilir ürünler geliştirmeye çalışıyoruz. Özgün tasarımlar yapıyoruz.

Kaç çalışana ulaştınız?

Ekibe ciddi yatırım yaptık. Merkez kadro 85 kişiyi aştı. Toplam 250 kişiye ulaştık. Ürüne, ekibe ve teknolojiye sürekli yatırım yapıyoruz. Yeniliklere açık bir şirketiz. Bize çalışan ve müşteri yön veriyor. 70'i aşkın tedarikçimiz var. Her yeni ürün gamı yeni tedarikçi demek. Sınırsızca ürün geliştirebiliyoruz. Pandemi online satışı öğrenmemize sebep oldu. Önümüzdeki yıllarda online satışımız mağazalardan büyük olmaya devam edecek. Şu anda online satışın % 45'i İstanbul'a yapılıyor. Daha çok büyük şehirler önde. Ama akla gelmeyecek yerlerden bile online talep oluyor.

Yurtiçinde mağaza hedefiniz nedir?

Yurtiçi mağaza hedefini henüz netleştirmedik. Ama 30 mağaza ile sınırlı kalırız. Asıl yurtdışında büyüyeceğiz. Her ülkeye en az 3-4 mağaza açarak 150 buluruz. Ayrıca mağazalarımızı 5 yıl sonra yeniledik. Çok yakın zamanda yeni konseptimizi lanse ettik. Müşterinin daha rahat alışveriş yapabileceği bir mağaza mimarisi yarattık. Daha doğal metaryaller kullandı. Mağazamıza dijital kanallar da katacağız. Müşteri mağazadan online alışveriş yapabilecek. Online aldıysa mağazadan da teslim alabilecek.

Ürün gamınızda kaç çeşit var?

3 bin çeşidi geçti. O yüzden mağaza mimarisi ve tasarımı çok önem arzediyor. Mağazalarımıza ev sıcaklığını vermeye çalıştık. Dijital çözümlerle ve daha yapay zekayla neler yapabiliriz onları takip ediyoruz. 30 yıldır ev kategorisinde bir şeyler üreten bir firmayız. Her gün yeni bir ürün konuşuyoruz. Gıda ile ilgili neler yapabilir onu konuşuyoruz. Küçük ev aletlerine de girdik. İtalyan Delonghi'nin alt gruplarından Argento markası ile çalışmaya başladık. İstinye Park'ta satışa açtık. Sürekli yeni ürünler deniyoruz. Gıdayı da deniyoruz. Neden olmasın. Anadolu'da bir sürü üretici var. Onların ürettiği organik ürünleri satmak istiyoruz.

START-UP'LARLA YAKIN TEMAS İÇİNDEYİZ

Bella Maison'u da aslında bir start-up girişim diye tanımlıyorsunuz. Sizce Türkiye bu alanda ne durumda?

Start-up ekosistemini çok önemsiyorum. Bella Maison da bir girişim hikayesi. Bunun meyvelerini topluyoruz. Girişimci ruhla işimizi büyütmek istiyoruz. Türkiye de dünyadaki girişimci ekosisteminden büyük pay almaya başladı. Çünkü çalışkan bir milletiz. Üretmeyi seviyoruz. Heyecanımız da yüksek. Zorunluluklarımız da var. Bu coğrafyada çalışarak hayatta kalıyoruz. O yüzden çalışıp üretmek zorundayız. Batı ülkelerine göre çok daha fazla girişimci çıkarıyoruz. Türkiye son on yılda dünyaya çok büyük start-uplar mal etti. O yüzden start-up'larla yakın temas içindeyiz. Yakında yatırımımız olabilir. Neden olmasın. Bazen önümüze fikirler de geliyor. Ama ev kategorisinde olmasını istiyoruz. Görüşmelerimiz var.

EVDE FİYAT ARTIŞI YÜZDE 70

Sizde fiyat artışları ne durumda?

Maliyetler yüzde 100'ün üzerinde arttı. Bazı kalemlerde yüzde 120'yi buldu. Oysa bizim perakendede fiyat artışımız yüzde 70'lerde kaldı. Gıda vb. sektörler maliyetleri hemen yansıtıyor ama bizim sektörde yansıtmak kolay değil.

Cezayir'de işler nasıl?

Cezayir bambaşka bir pazar. Sürekli büyüyor. Bella Maison'un 4 mağazası var. Mobilyada lider üretici firmayız. Pazarda sürekli büyüyoruz.

DEPREMZEDE İÇİN 'EMEĞİN BENİMLE' DÜKKANI KURDU

Sosyal sorumluluk anlamında yaptığınız işler veya projeler var mı?

Deprem döneminde bütün firmalar ve markalar elinden geldiğince, karınca kararında bir şeyler yaptı. Biz de elimizden geldiğince ilk günlerde yardımda bulunmaya çalıştık. Fakat bölgede sıkıntı 3-5 ayda çözülecek şeyler değil. O yüzden kalıcı bir proje geliştirdik. 'Emeğin Benimle' diye bir online dükkan kurduk. Birçok kategoriye girdik. depremzedeler domates salçası, biber salçası bile satmaya başladılar. 1.5 ay oldu. Platformda karsız satıyoruz. İnsanların çok ilgisini çekti. Ürün ağacını büyütmeye devam ediyoruz. Dayanışma için başladı. Projeden büyük keyif alıyoruz.