Carrefoursa’dan ‘denizin kolejlisi’ne tam destek 

Çiftlik balığını ‘denizin kolejli çocuğu’ diye tanımlayan Hakan Ergin, CarrefourSA olarak sürdürülebilir balıkçılığı desteklemek için 4 milyon liralık yatırım yaptıklarını belirterek, “8 milyon kiloluk satış hedefliyoruz” dedi. 

ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE

Sabancı Holding ve Carrefour iştiraki CarrefourSA, Türkiye’nin en çok balık satan marketi olmak için yatırımlarını hızlandırdı. Türkiye’nin balık tüketiminin artması amacıyla üretimden lojistiğe çiftlik balıkçılığını desteklediklerini vurgulayan CarrefourSA Genel Müdürü Z. Hakan Ergin, kişi başı yıllık balık tüketim miktarının dünyada 17 kg ve Avrupa’da da 20 kg seviyesinde olduğunu, Türkiye’de ise bu rakamın 6,2 kilogram seviyesinde kaldığını ifade etti. 

KONTROLLÜ VE SAĞLIKLI   

Deniz balığını ‘denizin sokak çocuğu’, çiftlik balığını ise ‘denizlerin kolejli çocuğu’ diye tanımlayan Ergin, vatandaşın kafasındaki ‘çiftlik bağılı sağlıksızdır’ algısının yıkılması gerektiğini, CarrefourSA olarak kontrollü, sağlıklı ve güvenilir olması dolayısıyla çiftlik balıkçılığını desteklediklerini söyledi. Ergin sözlerine şöyle devam etti: “Bu alanda 4 milyon TL yatırıma imza attık. 2016’da 25-30 farklı balığın bulunduğu reyonlarımızdan 2,8 milyon kg balık satışı yapıldı.” 

CETVELLE GELEN VAR 

Bu yıl balık sezonunda 80-85 farklı ürün çeşidi sunar duruma geldiklerini anlatan Ergin, “Yıl sonunda, hedeflediğimiz 8 milyon kiloluk satışa ulaşmış olacağız. Balıkta 2017 için belirlediğimiz 2016’ya oranla 4 kat fazla ciro hedefini de yakalayacağız. Böylelikle Türkiye’nin en çok balık satan marketi olma sözümüzü yerine getireceğiz” dedi. Ergin, son dönemde vatandaşın balık konusunda bilinçlendiğini, mağazaya cetvelle gelen müşteriler olduğunu sözlerine ekledi.     

Hedef 2023’te 1.5 milyar $ ihracat

İstanbul Üniversitesi Su Bilimleri Fakültesi’nden Prof. Dr. Özkan Özden ise çiftlik balıklarının, kontrollü bir beslenme süreci yaşadığını ve besin değerlerinin mevsimsel değişimlerden etkilenmediğini dile getirdi. Özden, balık ihracatının 800 milyon dolarlık bir hacmi olduğunu, Türkiye’nin 2023 balık ihracatı hedefinin ise 1,5 milyar dolar olarak belirlendiğini belirtti.

AB’ye satabildiğimiz tek hayvansal ürün 

Balığın, soframıza gelirken doğası gereği habitatındaki tüm bileşenleriyle birlikte geldiğinin altını çizen Işıkgece, çiftlik balıkçılığı ile üretilen balıkların ilgili mevzuatlar çerçevesinde avlandıktan sonra ağır metal analizi, toksin analizi ve diğer kimyasal analizlerden geçip marketlerdeki reyonlara ulaştığını vurgulayarak “Ülkemizde çiftlik balıkçılığı ile üretilen balıklar, AB ülkeleri dâhil pek çok yere ihraç ediliyor. Balık, AB’ye ihraç edebildiğimiz tek hayvansal ürünümüz” dedi.  

Geçen yıl yüzde 5.4 arttı

CarrefourSA Gıda Kategori Direktörü Ayşin Işıkgece de su ürünleri pazarında ürün miktarının yıllık 500 bin tonun üzerinde olduğunu, geçen yıl deniz balıkçılığının yüzde 22,4 azalırken çiftlik balıkçılığının yüzde 5,4 arttığını belirtti. Işıkgece, “Deniz balıkçılığı 260 bin tona gerilerken çiftlik balıkçılığı ise 250 bin ton seviyesini geçti” dedi.