Çanakkale 1915 Köprüsü'nden geçiş ücreti ne kadar? Ne zaman açılacak?

Son Dakika Haberleri... Başbakan Binali Yıldırım Ankara'da Çanakkale 1915 Köprüsü ile ilgili çok önemli açıklamalarda bulundu. Başbakan Yıldırım Çanakkale 1915 Köprüsü'nden geçiş ücretini açıkladı. Yıldırım, ''Köprüden geçiş ücreti 15 Euro+KDV'dir. Hedefimiz köprüyü 2023 yılında bitirmek'' dedi. Çanakkale 1915 Köprüsü'yle ilgili tüm detaylar haberimizde...

BAŞBAKAN YILDIRIM GEÇİŞ ÜCRETİNİ AÇIKLADI

Başbakan Binali Yıldırım yaptığı açıklamada, "Hedefimiz Çanakkale Köprüsü'nü 2023 yılında bitirmek. Geçiş ücreti 15 Euro+KDV olacak. 26 Ocak ayına kadar teklifler toplanacak sonra hemen değerlendirilecek. Süreyi yapım dahil en kısa veren teklif kazanan teklif olacaktır. Çanakkale geçilmez tarihte kaldık artık. Çanakkale her türlü geçilir. Şimdi karadan da geçilecek. Türkiye dünyada böyle büyük projeleri yapan ender ülkelerden biri. Türkiye ekonomisinin üzerine çeşitli hikâyeler yazmaya çalışanlar, kötümser hava yaymaya çalışanlar bir kez daha gerçeğin böyle olmadığını ümit ederim görmüş olurlar. Köprüden geçiş süresi viyadük dahil 3 dakikayı alacak." dedi.

İSTANBUL-ÇANAKKALE ARASINDA "YAY" PROJE HAYATA GEÇİYOR

OTOYOLU PROJESİ HALKIN GÖRÜŞÜNE SUNULDU

İstanbul’u Çanakkale üzerinden Balıkesir’e bağlayan otoyol projesinin. Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe otoyolu projesi, halkın görüşüne sunuldu. Projenin boğaz köprüsü ayağında da sondaj çalışmalar sürüyor.Otoyol bölümü 9 milyar 843 milyon liraya köprüsü ise yaklaşık 15 milyar liraya mal olması beklenen proje için 6.3 milyar metrekare arazi kamulaştırılacak.

6.3 MİLYAR METREKARE  KAMULAŞTIRMA

Yeni otoyol güzergahının sağında ve solundaki 100’er metrelik alan, koruma bandına alınıp kamulaştırılacak. Askıya çıkan projenin tanıtım dosyasındaki bilgilere göre, 4 milyar 518 milyon metrekarelik tarım alanı, bir milyar 762 milyon metrekarelik ormanlık/çalı/otsu bitki alanı ve 91 milyon metrekarelik mera alanı kamulaştırılacak. Otoyol projesinin geçtiği güzergahlarda gelir artışı sağlayacağı vurgulanan raporun şu kısmı dikkat çekici: “Bununla birlikte kamulaştırma işlemleri, arazisi kamulaştırılan hak sahiplerinin geçim kaynaklarında değişikliğe, gelir kaynağında kayıplara sebep olabilecek. Dolayısıyla hak sahipleri farklı geçim kaynakları, iş olanaklarına yönlendirilecek.”

HANGİ KÖYLER ETKİLENECEK

İstanbul, Tekirdağ, Çanakkale ve Balıkesir illerini kapsayan yeni otoyol güzergâhından etkilenecek olan köyler de belirlendi. İşte köyler: Karaevli, Nusratfakı, Yenice, Ahievren, Ballı, Yülüce, Bolayır, Güneyli, Sındal, Hacıgelen, Hurma, Süle, Navruz, Seyvan, Umurlar, Başkoz, Gündoğdu, Havutbaşı, Çakallar.

ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ 2023 METRE OLACAK

Çanakkale Köprüsü 2023 metre olacak. Viyadüklerle topladığımızda 5.169 metrelik bir uzunluğa erişiyor. Köprü viyadük şeklinde bir geçiş oluyor. 100 kilometrelik bir de otoyol var.

 
GELİBOLU AĞIRLIKLI OLACAK
 
Ağırlıklı kısmı Gelibolu tarafından başlayıp Malkara'ya kadar devam eden oradan da İstanbul yoluna katılan bir otoyol. Buradan Havza üzerinden Edirne'ye uzanan bölünmüş yolu bulunuyor.

BATI MARMARAYI KAPSAYACAK
 
Bir taraftan Gelibolu'dan Lapseki'ye geçiyor. Bir kolu Çanakkale'ye bir kolu da Bandırma İzmir yoluna geçiyor. Çanakkale'den diğer tarafı Bandırma üzerinden Bursa Manisa ve diğer illere gidiyor.