SELİM KARAHAN
selim.karahan@aksam.com.tr
Dünyanın en büyük video paylaşım sitesi Youtube 2015’in ‘en çok izlenen oyun videolarını’ ve ‘en popüler oyunlarını’ açıkladı. İzleme sayıları ve süreleri göz önünde bulundurularak oluşturulan listeye göre sitede 2015’in en popüler oyunu Call of Duty: Black Ops 3 oldu. Oyunun yapımcısı Activision hafta içi Black Ops 3 satışlarının hem adet hem de gelir bakımından serinin en başarılı rakamlarına ulaştığını açıkladı. Oyunun bu başarısının Youtube’a yansıması şaşırtıcı olmadı. Youtube artık sonuna yaklaştığımız yılda en popüler ikinci oyunun ise FIFA 16 olduğunu açıkladı.
TEK SPOR OYUNU FIFA 16
FIFA 16, açıklanan 10 oyunluk listedeki tek spor oyunu oldu. Spor oyunları aslında önemli satış rakamlarına ulaşsa da Yotube’da daha çok kullanıcıların yüklediği online aksiyon oyunları videoları tercih ediliyor. Sıralamada dikkat çeken bir diğer oyun ise agar.io oldu. Listede agar.io dışındaki tüm oyunlar kalabalık ekipler tarafından büyük bütçelerle yaratılmış oyunlar. Agar.io ise Matheus Valadares tarafından yazılan basit bir web tarayıcısı oyunu. Nisan ayında bedava olarak tüketicinin beğenisine sunulan oyun Türkiye’de de büyük ilgi gördü. Hatta 7 Haziran seçimleri öncesi Türk kullanıcıların ‘yuvarlaklarına’ destekledikleri partilerin isimlerini vermesi ABD basınında 'Ortadoğu'nun en barışçıl savaşı' olarak nitelenmişti.
Oynamanın yaşı yok!
Yotube video istatistiklerinin yanında sitesindeki oyun severlerle ilgili yapılan bir araştırmayı da paylaştı. Ağırlıklı olarak oyun videoları izleyen 5000 kullanıcıyla yapılan ankete göre ‘oyuncuların’ yüzde 35’i 35 yaşından büyük. Saatlerini oyun videoları izleyerek geçirinlerin yüzde 47’si ise çocuk sahibi. Buradan 70’lerde ve 80’lerin başında doğup bilgisayar oyunlarıyla büyüyen ilk neslin anne-baba olsa da bu hobilerinden vazgeçmedikleri anlaşılıyor.
Reklam 88 milyon kez izlendi
Youtube’da oyun içerikli en çok izlenen video ise ünlü aktör Liam Neeson’ın oynadığı popüler mobil strateji oyunu Clash of Clans'ın reklamı oldu. Reklam ilk olarak Super Bowl’un yayını esnasında gösterildi. Oyunun geliştiricisi Supercell sadece bu yayın için 9 milyon dolar ödedi. Reklamın videosu Youtube’da 88 milyon kez izlendi. Bu videoyu Grand Theft Auto’daki davranışların gerçek hayata uyarlandığı Real GTA videosu takip etti. Real GTA 6 ayda 23 milyon kez izlendi.
En çok izlenenler
1- Call of Duty: Black Ops 3