LEYLA İLHAN
Gayrimenkul sektöründe değişen yaşam ve çalışma alışkanlıkları, projelerin konseptini de yeniden şekillendiriyor. Yeni dönemde konut, ofis, ticaret ve sosyal alanları bir araya getiren karma projelere olan ilginin daha da artacağını öngörülüyor. Diğer yandan çalışanların yüzde 70'inin, iş yerine yakın sosyal olanaklara sahip ofis alanlarını tercih ederken, şirketlerin yüzde 60'ının da çalışan memnuniyetini artırmak için iş yerlerine sosyal olanaklar eklemeyi planlaması bu tarz projelerin yıldızını parlatacağı kaydediliyor. Ticarette 30 yıllık bir deneyime sahip Muya terlikleri tarafından kurulan Bilgiçler Yapı Yönetim Kurulu Üyesi Ali Emre Bilgiç de değişime işaret etti. Bilgiçler, "Özellikle büyük şehirlerde zamanın verimli kullanımı giderek daha önemli hale geliyor. İnsanlar artık sadece bir ev ya da ofis değil, çalışma, alışveriş, sosyalleşme ve dinlenme imkanlarını bir arada sunan projeleri tercih ediyor. Metro, toplu taşıma ve ana ulaşım arterlerine yakın, ticaret ve iş hayatını entegre eden projeler, yatırımcılar için de çok daha cazip hale geliyor" dedi.
GELENEKSELİ DEĞİŞTİRDİ
Karma projelerin, geleneksel ofis anlayışını değiştirerek, konut, ticaret ve sosyal alanları bir araya getirdiğini söyleyen Bilgiç, "Böylece çalışanlar işten arta kalan vakitlerinde sosyalleşip günlük ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilirken. iş dünyasına yeni bir soluk getiriyor" dedi.
ÇALIŞAN İŞE DÖNDÜ OFİSE TALEP YÜKSELDİ
Gayrimenkulde talebin konuta oranla ticaride çok daha hareketli olduğunu söyleyen Ali Emre Bilgiç, "Pandemi sonrasında hayata geçen evden çalışmanın sonlanması, yeni ve nitelikli ofis arayışında etkili oldu" diye konuştu. Şirket olarak ticari gayrimenkul alanında AKTİM 1, AKTİM 2 ve AKTİM 3 projeleriyle yatırım alanı oluşturduklarını belirten Bilgiç, "İstanbul Bayrampaşa'da 130 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirdik" dedi.