Elektrik tüketicilerine arıza bildirimi, şikayet ve itiraz gibi konularda hizmet sunacak çağrı merkezlerini arayan aboneler en geç 45 saniye içerisinde operatöre bağlanabilecek. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) yetkililerinden alınan bilgiye göre kurul, elektrik dağıtım şirketleri tarafından kurulacak çağrı merkezlerinin hizmet kalitesi standartlarına ilişkin usul ve esasları belirledi. EPDK bu kapsamda, ilki geçtiğimiz hafta Denizli'de Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak tarafından açılan ve 24 saat kesintisiz hizmet verecek çağrı merkezlerini arayan abonelerin, en geç 45 saniye içerisinde operatöre bağlanabilmesi zorunluluğunu getirdi.
2 dakikada işlemi tamamlamazsa...
İlgili yönetmelik uyarınca elektrik dağıtım şirketleri (EDAŞ) ile görevli tedarik şirketleri tarafından ülke çapında kurulması planlanan 9 çağrı merkeziyle, arıza bildirimi, kaçak ve usulsüz elektrik enerjisi kullanım ihbarı, ödeme bildirimlerine ilişkin itiraz ve şikayet gibi başvurular cevaplandırılacak. Merkezleri arayan ve sesli yanıt sistemine giriş yaparak 2 dakika içinde işlemini tamamlayamayan abonelerse bu sürenin sonunda otomatik olarak yeniden operatöre yönlendirilecek.
Kayıtlar beş yıl saklanacak
Görüşme kayıtları ve işlemlerin kayıt altına alınacağı çağrı merkezlerinde, veriler değiştirilemeyecek şekilde olacak. Çağrı merkezi sisteminde 1 yıl boyunca doğrudan erişilebilir biçimde bulunacak işlem kayıtları beş yıl boyunca merkezlerin yedekleme ünitelerinde saklanacak.
9 çağrı merkeziyle 2 bin kişiye istihdam
Enerji Bakanı Albayrak, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, enerji sektöründe müşteri memnuniyetiyle ilgili önemli adımlar attıklarını belirterek, "9 çağrı merkezinin ilkini Denizli’de açacağız, ülke genelinde 2 binden fazla kişiye istihdam sağlayacağız" demişti. Bunun üzerine Denizli'deki ADM-GDZ Çağrı Merkezi’nin açılışına katılan Bakan Albayrak, burada alınan ilk çağrıya da yanıt vermişti.
Çayırhan'da teklif süresi uzadı
Bu arada Elektrik Üretim Anonim Şirketi'nin (EÜAŞ) Çayırhan'daki kömür rezerv ve enerji üretim alanları özelleştirilmesinde ön yeterlilik ve son teklif verme tarihi, 15 Aralık'tan 21 Aralık 2016 Çarşamba gününe uzatıldı. Konuyla ilgili ilan, Resmi Gazete'de yayımlandı.
Reklamlar da süreye dahil
Operatöre bağlanma sürelerine bu bölümlerde yapılan reklamlar, duyurular ve bilgilendirmeler de dahil olacak. Çağrı merkezlerinin gerekli niteliklere haiz olduğu, ilgili standartlara uygun biçimde işletildiği bu konuda akredite kuruluşlar tarafından incelenerek belgelendirilecek.