Butik pastaneden çikolata devi yarattı

Ankara'da 200 metrekarelik bir pastaneyi satın alarak 30 bin metrekarelik çikolata devine dönüştüren girişimci Elif Aslı Yıldız, 20 ülkeye ihracat yapıyor. Firma, yoğun talebe yetişmek için 4'üncü fabrikayı açtı.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Profesyonel hayatı bırakıp kendi işinin patronu olmaya karar veren kadın girişimci Elif Aslı Yıldız'ın Ankara'da satın aldığı butik çikolata pastanesi bugün 4 fabrikada üretim yapan dev bir çikolata markasına dönüştü. İsviçre çikolatasıyla lezzetli Türk meyvelerini birleştirerek inovatif ürünlere imza atan Patiswiss, Türkiye'nin dört bir yanına ve yurtdışına ürün satışı gerçekleştiriyor. Elif Aslı Yıldız, Patiswiss'in 200 metrekarelik pastaneden 30 bin metrekarelik devasa bir üreticiye dönüş öyküsünü AKŞAM'a anlattı:

YILDA 10 BİN TON ÜRETİM

"Yıllarca savunma sanayiinde elektrik elektronik mühendisi olarak çalıştım. Ama gıda ve pastacılığa hep büyük merak duyuyordum. 2017 yılında bir pastane açtım. Daha sonra Patiswiss'i devraldım. Ben bu markayı aldığımda bütün dünyayı gezip raflardaki ürünleri tek tek inceledim. Araştırmalarım sonucu Türkiye'de yabancı markalar dışında ürün çeşidinin yetersiz olduğunu gördüm. Türkiye'deki market raflarında ağırlıklı olarak fındık, fıstık veya krema dolgulu çikolatalar vardı. Ben meyveleri dondurarak kurutan bir makine aldım. Türkiye'deki lezzetli meyveleri bu teknolojiyle besin öğelerini kaybetmeden kurutup çikolatayla kapladım. Tüketiciler ürünlerimize bayıldı." Kısa sürede 12 kategoride 400 ürün çeşidine ulaştıklarını anlatan Yıldız, bugün yılda 10 bin ton çikolata üretimine ulaştıklarını söyledi.

250 MİLYON TL CİROYA ULAŞTI

İsmi Patisseri ve Swiss Chocolet'ın birleşiminden gelen Patiswiss, inovatif lezzetleri ve özgün ambalajlarıyla kısa sürede Türk tüketicisinin beğenisini kazanıyor. "Ürünlerimiz sosyal medyada o kadar çok paylaşılır oldu ki talebi karşılamakta zorlandık" diyen kadın girişimci, geçen ay Ankara'daki büyük bir fabrikayı satın alıyor. Son yatırımla birlikte dördüncü fabrikayı devreye aldıklarını ifade eden Yıldız şunları kaydetti: "Şu anda yüzde 70'i kadınlardan oluşan 600 çalışanımızla yılda 10 bin ton üretim yapıyoruz. Üretimimizin yüzde 10'unu ABD, Rusya, İngiltere başta olmak üzere 20 ülkeye ihraç ediyoruz. Yılı 250 milyon TL ciroyla kapatıyoruz. Gelecek yıl hedefimiz bu sayıyı 500 milyon TL'ye çıkarmak" dedi. Şu an 5 mağazası bulunan markanın ürünleri 30 bin noktada satılıyor. Yıldız 2023 yılında 10 franchise mağaza daha açmayı hedeflediklerini söyledi.

İKİ ÖDÜL BİRDEN ALDI

Patiswiss'in başarısı birçok alanda da tescilleniyor. Son olarak Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı iş birliğinde düzenlenen Türkiye'nin Girişimci Kadın Gücü Yarışması Ödülleri'nde, Patiswiss Çikolata, Kadın İstihdamını En Çok Artıran Şirket olurken Elif Aslı Yıldız da 'En Hızlı Büyüyen Kadın Girişimci' ödülünü aldı.

KÂRININ BİR BÖLÜMÜNÜ KADINLARA BAĞIŞLIYOR

Firma, sosyal sorumluluk projeleriyle de öne çıkıyor. Migros iş birliğiyle hayata geçirdikleri 'EQUALITY' isimli projeyle yardıma muhtaç kadınlara destek olduklarını belirten Yıldız, "Bu projeyle şirketimizde sadece kadın çalışanların ürettiği portakal kaplı çikolatalarımızdan elde edilen geliri Mor Çatı'ya bağışlıyoruz. Böylece kadınlardan kadınlara destek vermiş oluyoruz. Ayrıca adil ticaret dediğimiz fairtrade belgeli çikolatalar da üreteceğiz. Patiswiss'in 2024 hedeflerinde ise tamamen geri dönüştürülebilir ambalajlara geçiş yaparak yeni ürünler tasarlamak bulunuyor" ifadelerini kullandı.