BTK'dan 'SMS' düzenlemesi

Tüketicilere gönderilen toplu mesajlarda herhangi bir firmanın adı, markası, sloganı ya da bir kişinin adı SMS başlığı olarak kullanılamayacak.

1

 "Sigorta", "Banka", "Kargo" gibi başlıklara sahip, ama kim tarafından  yazıldığı anlaşılmayan ya da dolandırıcılık maksatlı SMS'ler gönderilemeyecek. Bu  tür SMS'lerin sonuna, mesajı gönderenin hangi şirket olduğunun kolaylıkla  anlaşılmasını sağlayacak bir kod eklenecek.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK), Elektronik  Haberleşme Sektörüne İlişkin Yetkilendirme Yönetmeliğinde Değişiklik  Yapılmasına Dair Yönetmeliği, Resmi Gazete'te yayımlanarak, yürürlüğe girdi.

 
Buna göre, elektronik haberleşme sektöründe faaliyet göstermek üzere  yetkilendirilecek firmalarda belirli bir sermaye gücü aranacak. Böylece,  şirketlerin abonelerini mağdur ederek, piyasadan çekilmeleri ya da maddi  güçsüzlük gerekçesiyle devlet kurumlarına karşı sorumluluklarını yerine  getirmemelerinin önüne geçilecek.
 
 Yetkilendirilen şirketler, olası tüketici mağduriyetlerini önlemek ve  tüketicilerin sorunlarını aktarabilmelerine olanak sağlamak amacıyla ücretsiz  çağrı merkezleri kuracak. Hizmet şartlarını yerine getirmeyen şirketlerin  yetkileri iptal edilecek. Kurallara uygun çalışan şirketler desteklenecek.
 
  SMS'lerin sonuna kod eklenecek
 
 Yönetmelikle arayan numara bilgisine ilişkin de düzenleme yapıldı.  SMS'ler konusunda tüketicilerin duyduğu rahatsızlıkları azaltmaya yönelik bu  düzenlemeye göre, herhangi bir firmanın markası, adı veya sloganı ya da kişi  adları SMS başlığı olarak kullanılamayacak.
 
  "Sigorta", "Banka", "Kargo" gibi başlıklara sahip, ama kim tarafından  yazıldığı anlaşılmayan ya da dolandırıcılık maksatlı SMS'ler gönderilemeyecek.  Gönderenin numarası yerine bir isim, marka ya da unvan bulunan bu tür SMS'lerin  sonuna, mesajı gönderenin hangi şirket olduğunun kolaylıkla anlaşılmasını  sağlayacak bir kod eklenecek. Bu kod sayesinde, tüketicinin şikayette bulunması  halinde mesajın kim tarafından gönderildiği anlaşılabilecek.
 
 Her firma kendi ismi, unvanı ve markasıyla, her kişi de sadece kendi  adıyla mesaj atabilecek.
 
 Bugünden geçerli olmak üzere yürürlüğe giren yönetmelikle,  işletmecilere sistemlerini istenen koşullarla uyumlu hale getirmeleri için 6 ay  süre tanındı.