Akşam Gazetesi
BSH Ev Aletleri Grubu'nun 2020 yılından bu yana Türkiye'den yönetilen ve 130 ülkede 4.6 milyar nüfusu kapsayan Gelişen Pazarlar Bölgesi (REM), istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Dünya genelinde 38 fabrikası ve 60 bini aşkın çalışanı ile BSH'nin dokunduğu en büyük coğrafya olan REM'deki güçlü bir yılı geride bıraktıklarını belirten BSH Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Sığın, "2025 yılının fırsatları arasında dijitalleşme, enerji verimliliği ve yeşil dönüşüm öne çıkarken bölge çeşitli zorluklara rağmen büyüme potansiyelini koruyor. REM'e yatırımlar devam ederken önümüzdeki 5 yılda Türkiye'ye de 500 milyon euro yatırım yapılması bekleniyor" dedi.
TÜRKİYE BÖLGENİN KALBİ
REM'deki başarının taşıyıcı gücünün Türkiye olduğunu belirten Sığın, "Grubun en büyük üretim tesisi Türkiye'de bulunurken buradan 150 ülkeye ihracat yapıyoruz. 8 binden fazla çalışanımız, 400 kişilik A-Ge ekibimiz ve Türkiye'nin ilk sertifikalı Ar-Ge merkezi ile REM'in kalbi olarak konumlanıyoruz" dedi. BSH Türkiye'nin, Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markaları altında teknoloji ve sürdürülebilirlik şampiyonu ürünlerini tüketicilerle buluşturduğunu belirten Gökhan Sığın, "Bünyesinde 5 fabrika, Ar-Ge merkezi ve lojistik alanları barındıran Çerkezköy yerleşkesi ise BSH'nin en büyük üretim tesislerinden biri. 7 milyonluk üretim kapasitesinde sahip olan yerleşkeden 150 ülkeye ihracat yapılıyor" dedi. BSH Türkiye'nin, üretimden satışa kadar pek çok alanda bölgeye öncülük ettiğini belirten Sığın, "Bu başlıklardan biri de dijital dönüşüm. Çerkezköy'de açılan Future Lab inovasyon merkezi, global uçtan uca izlenebilirlik ve bağlantı projelerine liderlik ediyor. Önümüzdeki 5 yılda Türkiye'ye yaklaşık 500 milyon euro yatırım planlıyoruz" diye konuştu.
MISIR FABRİKASI 2025'TE
Mısır'da inşaatı devam eden yeni fabrikanın da kapılarını 2025 yılının ilk aylarında açacağını belirten Gökhan Sığın, "Yılda 80 bin fırın üretecek olan fabrika, hidrojen florür filtresi gibi üretim teknolojilerinde de ilklere imza atıyor. Suudi Arabistan, Güneydoğu Asya ve Güney Afrika'da da büyüme ivmesi devam ediyor. Ayrıca elde yıkama kültürünün yaygın olduğu Hindistan'da bulaşık makinesi kategorisi gelişti" dedi.
YÜKSEK VERİMLİ ÜRÜNLER ÜRETİLİYOR
Genişleyen orta sınıf ve kentleşme sürecinin beyaz eşya talebini arttırdığını belirten Sedef Ataman, şunları söyledi: "Bununla beraber daha küçük ve modern yaşam alanlarına uygun yenilikçi beyaz eşya ürünlerine olan talep hızla yükseliyor. Enerji tasarrufu sağlayan ürünlere yönelik talep hem tüketiciler hem de hükümetler tarafından teşvik edilirken bölgesel enerji standartları, üreticileri yüksek verimlilikte ürünler geliştirmeye yönlendiriyor. Öte yandan IoT ve akıllı ev teknolojileri, dijitalleşme yatırımları için fırsatlar sunuyor." Ataman, buna karşılık ekonomik dengesizlikler ve yüksek enflasyon gibi zorlukların da bulunduğunu kaydetti.
2024 YILINDA ÇİFT HANELİ BÜYÜME
2024 yılının küresel ve yerel pek çok zorluk yanında fırsatları da beraberinde getirdiğini belirten BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CFO'su ve BSH Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkan Vekili Sedef Ataman, "Büyüme stratejimiz doğrultusunda temkinli ve akılcı adımlar attık. Sonuç olarak da büyümemizi koruduk ve yılı yine yaklaşık yüzde 10'un üzerinde bir büyüme ile kapatmayı umuyoruz" dedi.