Boyner'in Hopi'sine Silikon  Vadisi'nden talip çıktı

Hopi uygulamasıyla üyelerinin alım gücünü 1 yılda 170 milyon lira artıran Boyner Grup, bu teknolojiye 'görüntü tanıma' sistemini ekleyip yurtdışına açmayı planlıyor. Yerli teknolojiye Silikon Vadisi ve Avrupa’dan talipler var.

BIG datayı mobil teknolojiyle birleştirerek Hopi’yi icat eden Boyner Grup, 1 yılda 3.5 milyon üyeye ulaştı. Hopi üyelerinin alım gücünü de son 1 yılda 170 milyon lira artıran Grup, 3 yıl sonunda 1 milyar Paracık kazandıracak. Hopi’nin hazır giyimden gıdaya, teknolojiden havayolu ulaşımına farklı sektörlerde faaliyet gösteren 60 üye markasındaki alışverişlerin toplam hacmi ise 2 milyar TL oldu. 

75 MİLYON TL YATIRDI

Hopi’nin son 1 yıllık performansını değerlendirmek amacıyla İstanbul’da bir basın toplantısı düzenleyen Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Cem Boyner,  2.5 yıldır üzerinde çalıştıkları Hopi uygulamasına bugüne kadar 75 milyon TL yatırım yaptıklarını ve sistemin kısa sürede başarıya ulaştığını söyledi. Bir hayal olarak başlayan uygulamanın bugün 3.5 milyon üyeye ulaştığını kaydeden Boyner, “Hopi alışverişten kaçan müşterileri geri getirirken, ikinci alışverişleri teşvik edip fatura oranlarını yükseltti ve grubumuzun cirosunu yüzde 15 arttırdı. Şuanda Boyner Grup’un toplam satışları içinde Hopi’yle yapılanlar yüzde 60’a ulaştı” değerlendirmesinde bulundu.

SESLE KOMUT ALACAK

Boyner Grup, gelecek dönemde uygulamaya mobil ödeme ve görüntü tanıma özelliklerini eklemeye hazırlanıyor. Hopi Genel Müdürü Onur Erbay, “Vizyonumuz, Hopi’yi sesle komut alan bir yaşam asistanına dönüştürmek” dedi. En iyi “görüntü tanıma” teknolojisini Silikon Vadisi’nde aradık, Maslak İTÜ Teknokenti’nde bulduk diyen Cem Boyner şunları söyledi: “Önce dünyanın en büyük şirketleriyle görüştük. Sonra Maslak’ta İTÜ’de pırıl pırıl 3 genç bulduk. Görüntü Tanıma programımızı onlar geliştiriyor. Tüm şirketlerin de başarılı olmak için sırtını bilgi ekonomisine ve inovasyona yaslaması gerekiyor. Biz de Hopi ile Türkiye’nin bu alanda fark yaratmasını sağlamayı hedefliyoruz.” 

Sitemi yurtdışına açacak

Hopi’yi yurtdışına açmayı da planladıklarını ifade eden Boyner, "Yurtdışında Hopi’yle ilgilenenler dünyanın 1,5-2 yıl önünde gittiğimizi söylüyorlar. Silikon Vadisi’nden bir teknoloji şirketi bu uygulamayı bizden alıp geliştirmek için teklifte bulundu. Avrupa’dan da bir perakende şirketi bu yazılımı almak istedi. Elimizdeki bu değeri, Türkiye’nin mobil icadı olarak yurtdışına açmayı düşünüyoruz" diye konuştu.

5 milyon üyeye ulaşacak

HOPİ, farklı sektörlerden üç yeni katılımla markalar koalisyonunu genişletmeye hazırlanıyor. BP ile birlikte akaryakıt sektörüne giren Hopi, TAB Gıda ile yeme içme sektöründeki varlığını güçlendirecek. TAB Gıda işbirliği sayesinde Hopi’liler Burger King, Popeyes, Arby’s, Sbarro, Usta Dönerci’de Paracık kazanıp katlayabilecekler.

Koçtaş da Hopi’nin üye markaları arasına katılacak. Hopi’lilere sağladıkları değeri artırmaya devam edeceklerini vurgulayan Onur Erbay, "Üye sayımız yıl sonunda 5 milyona ulaşacak. Üç yılın sonunda ise Hopi’lilere 1 milyar Paracık kazandıracağız” dedi.