Binlerce tedarikçi ve alıcı ‘tek tık'la buluşuyor

Korumacılık politikaları ve son olarak da koronavirüs salgını nedeniyle gittikçe zorlaşan global ticaret, dijital platformlarla kolaylaşıyor. Artık fuar alanı yerine dijital platformlarda buluşan KOBİ'ler ‘tek tık'la binlerce alıcı firmaya ulaşıyor.

Dünyadaki büyük firmalar kendilerine uygun üretim yapacak tedarikçi ararken, küçük üreticiler ise ürünlerini satacak müşteri bulamıyor. Üreticileri dijital ortamda tek bir tıkla binlerce alıcıyla buluşturan, pandemiye rağmen kendini tanıtıp iş hacmini artırma olanağı sunan B2B (işletmeden işletmeye pazarlama) platformları bu dönemde işletmelerin derdine derman oluyor. İşletmelerin yüzde 98'inin KOBİ'lerden oluştuğu Türkiye'de firmalar ortak platformlara üye olarak yurtdışına da açılma olanağı buluyor. Geleneksel ticaret bariyerlerini en aza indiren platformların sayısı pandemiyle birlikte her geçen gün artıyor.

4 AYDA 4 BİN KOBİ ÜYE OLDU

Makine sanayiinin kilit sektörlerinden olan talaşlı imalata yönelik hazırlanan iş ağı platformu Parkurda.com, Tezmaksan tarafından geçen ekim ayında açıldı. 4 ayda 4 bin KOBİ'nin üye olduğu sistem üzerinden şimdiye kadar 450 bin TL'lik ticaret hacmi gerçekleşti. Bu yılı rakamın 3 milyon TL'yi bulması bekleniyor. Tezmaksan Genel Müdürü Hakan Aydoğdu, "Dünyadaki sanayi devlerinin tedarik için gözü Türkiye'de. Ancak Türkiye'deki KOBİ'lerin birçoğunun web sayfası bile yok. Parkurda ile bu şirketleri dijitalde görünür hale getirip tedarik zincirinden daha fazla pay almasını hedefliyoruz."

TİCARETİN %30'U BURADA DÖNECEK

B2B platformlarda üreticiler sistematik olarak kayıtlı gözüküyor. Ürün ve ya hizmet almak isteyen firmalar tek bir tıkla bölgesinde işbirliği yapabileceği firmalara ulaşabiliyor. Araştırmalara göre 10 yıl içinde küresel ekonomik faaliyetlerin yüzde 30'u bu platformlar üzerinden gerçekleşecek. Yerel kabiliyetlerle üretilmiş potansiyeli yüksek katma değerli ürün ve hizmetleri dijital ortamda bir araya getiren Yerliara.com da Türkiye'nin üretim gücünü tek bir tıkla dünyaya ulaştırıyor. 32 dilde hizmet veren site bugüne kadar Alaska'dan Yeni Zelanda'ya kadar 50'den fazla ülkeden 7 milyona yakın görüntülenme aldı. Yerliara.com CEO'su Arzu Aydın, "Yerliara'da 2 milyon işletmenin profile var. 3.500 kurumsal üyemiz var. Şu anda yerliara.com üzerinden günde ortalama 2 bin iş bağlantısı trafiği oluşuyor" ifadelerini kullandı.

140 BİN YEDEK PARÇA ÜRETİCİSİ ARTIK TEK ÇATIDA

Türkiye'de babadan dededen kalma geleneksel yöntemlerle çalışan otomotiv yedek parça sektörünü kurduğu online platformla dijital ortama taşıyan girişimci Ebru Özülkü de, pandemi döneminde 100 bin olan üye sayısını 140 bine çıkardı. Aloparça Genel Müdürü Ebru Özülkü, "7 senedir 48 farklı araç grubuna orjinal, logosuz orjinal ve yan sanayi parçaları satıyoruz" ifadelerini kullandı.

400 BİN ADET SATIŞ

Özülkü, "Kurulduğumuzdan bu zamana kadar toplam 400 bin adet yedek parça satışı yaptık. Pandemiyle birlikte yüzde 40 büyüdük. İkinci el araç satışlarının da artmasıyla sektörün çok daha hızlı büyüyeceğini düşünüyoruz" değerlendirmesinde bulundu. Özülkü, yakında otomotivin yanı sıra kamyon, kamyonet, motosiklet gibi araçların yedek parça satışını da online ortamda yapmaya başlayacaklarının da bilgisini verdi.