1
Müşteriye bilgilendirme yapılmadan hesaba eklenen ücretler mercek altına alınıyor. Denetimleri sıklaştırma kararı alan bakanlık, turizm müdürlüklerini de harekete geçirecek
Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alparslan, bakanlığın kendisine bağlı mekânları rutin denetlediğini belirterek, sezon öncesi denetimlerin arttığını söyledi. Alparslan, "Tüketicinin kendisine yansıtılacak ilave ücretleri bilme hakkı var. Bununla ilgili bilgilendirmenin gerek mekânlarda gerekse menülerde olması gerekiyor. Bunu denetlemek de bizim görevimiz. Hiçbir vatandaşımızın mağdur olmasına izin vermeyeceğiz" dedi. Sezon öncesi denetim ekibinin sahaya indiğini belirten Alparslan, "İllerdeki turizm müdürlüklerine de yazı göndereceğiz" açıklamasını yaptı.
MENÜDE PUNTO OYUNU
NE YAPMALI?
Bir işletme 'giriş', 'müzik', 'servis', 'kuver', 'sandalye' gibi ilave ücretlerle ilgili size bilgi vermek zorunda. Eğer bu konuda menüde ya da mekânda, görünür bir noktada yazılı bir bilgilendirme bulunmuyorsa şu adımları takip edin.
1- Fatura ya da fişin mutlaka fotoğrafını çekin.
2- Menüyü fotoğraflayın. (Şikâyet sonrasında mekânlar bu bilgiyi menüye ekleyebiliyor. Haklıyken haksız duruma düşmeyin.)
3- Elinizdeki fiş ya da faturanızla hakem heyetine başvuru yapın. Hakem heyetleri konuyu çok sıkı takip ediyor.
4- Ekstra ücretlerin bilgi verilmeden sizden alındığı tespit edildiği takdirde en geç iki ay içinde yaptığınız ödeme iade ediliyor.
(Sabah)