ÖZGÜL ÖZTÜRK - ozgul.ozturk@aksam.com.tr
Amerikalı bir çift tarafından 1941'de California’da kurulan ünlü hazır gıda markası Carl’s Jr.’ı Türkiye pazarına kazandıran Fet Restoran Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ceylan, şimdi de franchise yöntemiyle büyüme planları yapıyor. Genç ve dinamik girişimciler arayan Ceylan, hali hazırda 13 olan restoran sayısını da yeni şubelerle 5 yıl içerisinde 100’e çıkarmayı planlıyor.
ÖĞRENCİYKEN BAŞLADI
Ceylan Turizm ve İnşaat Grubu’nun 2. kuşak temsilcilerinden olan Murat Ceylan, Carl’s Jr.’ı Türkiye pazarına getirmeyi Amerika’da üniversite eğitimi gördüğü dönemlerde kararlaştırıyor. Ceylan, süreci şöyle analttı: "George Washington University’de okurken, öğrencilik yıllarımda Carl’s Jr. tüketici olarak çok iyi bildiğim bir markaydı. Mezun olduğum dönem Türkiye gıda sektöründe fast casual konseptiyle faaliyet gösteren bir firma olmadığını gördüm. Bu ihtiyaca cevap vermek için okul arkadaşım Volkan Sarıhan’la 2011 yılında Carl’s Jr.’ın Türkiye’deki satış haklarını alarak şube açmaya başladık." Şu anda İstanbul’da 11, Ankara’da 2 restoranla ve imzalanan 5 franchise sözleşmesiyle faaliyet gösterdiklerini açıklayan Ceylan, cazip fırsatlarla verecekleri yeni franchise’larla hızlı bir büyüme dönemine gireceklerini söyledi.
DÜNYA MÖNÜSÜNE GİRDİ
Ceylan, "3 çocuğum var ve gönül rahatlığıyla ürünlerimizi yediriyorum. Bütün etlerimiz ve ürünlerimiz Türkiye’den alınıyor" dedi. Yeni hamburger çeşitleri geliştirdiklerini de belirten Ceylan, şöyle dedi: "Füme etli hamburger çıkardık. Carl’s Jr. dünya mönülerine ekledi. Şimdi dana kavurmalı yaptık, en çok tercih edilen ürünlerimizden biri oldu."
15 ÜLKEYİ SOLLADI
CEYLAN, Carl's Jr. Türkiye olarak son 5 yılda gösterdikleri büyüme performansıyla Suudi Arabistan, Kuveyt, Mısır ve Danimarka’nın da aralarında bulunduğu toplam 15 ülkeyi geride bıraktıklarına dikkat çekti.