Beko'dan ABD atağı

Koç Topluluğu markalarından olan, Arçelik çatısı altında faaliyet gösteren Beko, Berlin IFA Fuarı'na damga vurdu. Şirket, Barcelona logolu yeni ürünleriyle büyük ilgi gördü. Burada konuşan Arçelik Genel Müdürü Bulgurlu ''ABD'de ya fabrika kuracağız ya da şirket satın alacağız'' dedi.

SELİM KARAHAN

selim.karahan@aksam.com.tr

Dünyanın en önemli tüketici elektroniği fuarlarından biri olan ve 2-7 Eylül arasında Almanya’nın Berlin şehrinde düzenlenen IFA Fuarı öncesinde gerçekleştirilen toplantıda konuşan Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu ise Arçelik'in 7 ülkede 18 bin çalışanının bulunduğunu kaydederek, küresel bir marka olduklarına dikkat çekti.

PAZARA 5 YIL ÖNCE GİRDİ 

Bulgurlu, ABD pazarına 5 yıl önce Blomberg markasıyla girdiklerini, şimdi de Beko markasıyla varolduklarını belirterek, "Amerika farklı bir pazar. Şu an inovasyona yaptığımız yatırımla büyük fark yaratacağız. ABD'deki ürünleri Türkiye'de üretiyoruz. Ama ürün satışı artınca ABD'de ya fabrika kuracağız ya da şirket satın alacağız” dedi.

CHICAGO'DA OFİS

Amerika pazarda büyümeyi sürdürmek için Chicago'da ofis açtıklarını, Manhattan'da Beko ürünlerinin görüleceğini kaydeden Bulgurlu, Boston'da da Ar-Ge merkezi kurduklarını açıkladı. Hakan Bulgurlu, tüketicinin hayatını kolaylaştıran yeniliklere odaklandıklarını anlatarak, 1.000'den fazla Ar-Ge mühendisiyle daha tasarruflu ürünler üretmek için çalıştıklarını anlattı.

AVRUPA'DA LİDER MARKA

Bulgurlu, "Beko, Avrupa’da solo beyaz eşyada lider konumunda. Avrupa’daki güçlü konumumuzu korurken, Asya Pasifik ve Amerika gibi yeni pazarlara giriş yapıyoruz. İpek Yolu’nu Beko Yolu’na dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz pazarlarda ilk üç içinde yer almayı hedefliyoruz. Beko, İngiltere, Fransa, İspanya gibi birçok büyük pazarda büyümeye devam ediyor" dedi.

Abidal'den Benzema'ya...

TOPLANTIYA sürpriz yaparak katılan Barcelona'nın efsanevi defans oyuncusu Eric Abidal ise esprili bir şekilde Barcelona logolu ürünleri Real Madrid oyuncusu Karim Benzema'ya yollayacağını belirtti. Barcelona'nın Beko'yla benzer felsefelere sahip olduğunu belirten Abidal “Barcelona sadece insanları sadece futbolda değil hayatta da mutlu etmeyi amaçlıyor” diye konuştu. 

BEŞiKTAŞI DA MUTFAĞA SOKACAK

BEKO, 2014 yılından beri sponsoru olduğu FC Barcelona ile işbirliğini bir adım ileri taşıdı. Beko 300 milyon kişilik taraftar kitlesi bulununan FC Barcelona'nın renklerini ve logosunu taşıyan buzdolabı ve fırınları Berlin IFA fuarında görücüye çıkardı. Bu ürünler ilk aşamada İspanya'da satışa çıkacak. Talebe göre diğer pazarlara da sunulacak. Arçelik Genel Müdür Yardımcısı Can Dinçer'in verdiği bilgiye göre ürünler beyaz eşyada ilk kulüp ürünü oldu. 

İLK 5 ŞİRKET ARASINDA

Can Dinçer, ilk aşamada dört ürünle başladıklarını, bunun gelecek dönemlerde artacağını belirterek, “İspanya'da şu anda Beko'nun pazar payı yüzde 7. Bu yüzde 7 zaten bizi pazardaki ilk 5 firma arasına koyuyor. Barcelona sponsorluğundan sonra pazar payımız hızla arttı” dedi. Dinçer Beşiktaş logolu ürünler için çalışmaları olduğunu sözlerine ekledi.

IFA'da en yüksek ürün çıkarması:

Beko, fuarda bugüne kadarki en yüksek sayı olan 251 adet tüketiciyle buluşturuyor. Dinçer, 4 üründe 4 yeni teknolojiyi anlatacaklarını kaydetti. l Beko'dan Everfresh+ 0°C özellikli yeni buzdolabı: Sebzeler ve meyveler 30 güne kadar taze kalıyor. l Beko yıkayıcı serisi, AirTherapy teknolojisiyle kimyasal ürün olmadan ek bir fan ve hava ısıtıcısıyla 1 kg çamaşırı 30 dakikada temizliyor. l IonGuard teknolojisine sahip bulaşık makineleri: Tek çevrimde 162 parça. l Ankastre fırın Beko Split&Cook ve Surf teknolojisi: Sıcaklık ve zaman kontrolüyle yemeği 'istendiği gibi' pişiriyor.