Şenay BÜYÜKKÖŞDERE
Avrupa beyaz eşya pazarı lideri Beko, geçen yıl Messi’ye brokoli yedirdiği reklamıyla pazardaki bilinirliğini ve payını artırdı. Çocuklara ‘şampiyonlar gibi beslen’ sloganıyla seslenen Beko, şimdi Türk çocukların kalbini de Fenerbahçe Basketbol Takımı’yla kazanacak. Takım oyuncuları, Koç Obradoviç'le birlikte çocukları sebze yemeye özendirecek.
HEDEF ‘SOSYAL FAYDA’
Grup olarak sosyal fayda yaratabilmek için çaba sarfettiklerini söyleyen Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun, Avrupa'da ses getiren 'Şampiyonlar Gibi Beslen' kampanyasını Türkiye'ye taşıyacaklarını anlattı. 5 yaş altı fazla kilolu çocuk sayısının 41 milyon olduğunu, bu rakamın 2025‘te 75 milyona çıkmasının beklendiğini söyleyen Uzun, “Çocuklar beslenme konusunda aileleri dinlemiyor. Biz de onları, sporcu kahramanlarıyla sağlıklı beslenmeye yönlendirmek istedik. FC Barcelona yıldızlarıyla çektiğimiz reklamda, Messi’ye brokoli yedirdik” ifadelerini kullandı.
Avrupa’da pazar payı artıyor
Avrupa beyaz eşya pazarının lideri Beko, bölgede payını artırmaya devam ediyor. 2018’de Avrupa’daki pazar payını önceki yıla göre 0,4 puan yükselten markanın, İngiltere’de yüzde 2 pazar payı kazandığı, Rusya’da payını 0,7 puan artırarak 5,5’a yükselttiği, İtalya’daki payını da 0,6 puan artışla 8’e çıkardığı belirtiliyor. Avrupa’daki marka bilinirliğinin de 2,2 puan artışla yüzde 65,4’e çıktığı ifade ediliyor. Bu sene Arçelik’in konsolide cirosunda TL bazında yüzde 25 artış bekleniyor.
Sporcuları örnek alıyorlar
Zeynep Yalım Uzun, “UNICEF işbirliğiyle yapılan araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de her 5 çocuktan biri, bir sporcuyu örnek alıyor. En sevilmeyen yemekler ise pırasa, bamya gibi sebzeler. Biz de kampanyamızda çocukları sebze yemeye özendireceğiz” dedi.