Baykar, İtalya'da 2. alıma gidiyor

İtalyan Bakan Adolfo Urso, “Baykar, savunma devi Leonardo'yla güçlerini birleştirebilir” dedi.

Akşam Gazetesi

İtalya İşletmeler ve Made in Italy Bakanı Adolfo Urso, "Baykar, Piaggio Aerospace'i satın almasının ardından İtalyan savunma devi Leonardo ile güçlerini birleştirebilir" dedi. Urso, Senato'da kendisine yöneltilen bir soru üzerine İtalyan havacılık şirketi Piaggio Aerospace'in, Baykar tarafından satın alınmasına ilişkin değerlendirmede bulundu.

Baykar ile yapılan anlaşmanın Türkiye ve İtalya arasındaki teknolojik ve endüstri işbirliğinin ana hatlarının belirlenmesine katkı sağladığını belirten Urso, "Baykar, Piaggio Aerospace'i satın almasının ardından İtalyan savunma devi Leonardo ile güçlerini birleştirebilir " dedi.

AB'NİN 2. BÜYÜK ŞİRKETİ

Adolfo Urso, İtalya'da havacılık sektörünü ve Avrupa Birliği'ndeki (AB) liderliklerini güçlendirmek için Leonardo gibi güçlü şirketlerin daha fazla ittifak kurması gerektiğini sözlerine ekledi.

Baykar, İtalya'nın 1884 yılında kurulan köklü havacılık firması Piaggio Aerospace'i geçen ay satın aldığını duyurmuştu. İtalyan havacılık ve savunma devi Leonardo, Stockholm Uluslararası Barış Araştırmaları Enstitüsü'ne göre dünyanın 13'üncü ve Avrupa'nın 2'nci büyük savunma şirketi konumunda bulunuyor.

PİAGGİO İLE 140 YILLIK TECRÜBE DE SATIN ALINDI

TRT Arabi Savunma Sanayii ekibinden Nurullah Aydın Baykar'ın İtalyan havacılık şirketi Piaggio Aerospace'i satın almasının Türk savunma sanayisine yapacağı katkıları anlattı.

Türkiye dünyada savunma sanayisi ambargosuna en çok uğramış ülke olabilir. Türkiye diplomatik teamülle çözümü mümkün olan birçok konuda yersiz ambargolara maruz kalıyor ve bu ambargoları aşmak için çeşitli çözümler üretiyor. Bu çözümlerin en başında ambargolu ürünleri kendi öz kaynaklarıyla üretmek geliyor. Türkiye'nin bu çözümü kendi ihtiyacının karşılanması açısından iş görse de ürettiği ürünü ihraç etmesinin önünde kanuni engeller olabiliyor. Bu engellerden biri de şirketlerin ihracat ürünlerini ülke sınırları içinde üretmesidir. Bu noktada, Baykar'ın İtalyan şirket Piaggio'yu satın alması AB ülkeleri için İtalya'da üretilen bir ürünü alma kolaylığını ortaya çıkarıyor.

Türkiye her ne kadar kendi askeri platformlarının motorlarını üretmede TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEİ) öncülüğünde kısa sürede ciddi bir yol kat etse de birçok hava ürünü için hala istenilen düzeye ulaşamadı. Piaggio Aerospace 1960'dan beri uçak motoru üreten bir şirket. F-35 motorunun üretilmesinde de katkısı olan bu şirket, bu bilgi birikimiyle Baykar'ın ve Türkiye'nin jet motoru üretimine ciddi katkılarda bulunacaktır. Türk savunma sanayisi jet motoru üretecek ekosisteme sahip olduğunu TEİ'nin ürettiği motorlarla gösterdi. Bu ekosistemin Piaggio aracılığıyla Avrupa tecrübesiyle bir araya gelmesi, Türkiye'nin hem kendi motor ihtiyacında hem de ihraç ettiği platformların motor ihtiyaçlarında ciddi bir ilerleme katetmesine yardımcı olacaktır.

İnsansız teknolojideki liderliğini sivil ve askeri havacılığa taşıyacak

Savunma alanında bir şirketi değerli kılan binası, üzerine konuşlu tesis arazisi veya personel sayısı değildir. Bu alanda asıl değerli olan şirketin özgün mühendislik ürünleri, AR-GE buluşları, patentleri, proje çizimleri, test raporları ve daha birçok yıllara sari birikimidir. Piaggio'nun 140 yıllık hafızası, Baykar'ı geçilmiş yolları yeniden geçmekten, yapılmış hataları yeniden yapmaktan alıkoyacaktır.