Bavulda değil, sepette ihracat

51 milyon müşteriye sahip Rus e-ticaret devi Ozon Global, Türk tedarikçilere Rusya ve Azerbaycan'ın kapılarını aralıyor. Türkiye'den 2 bin satıcı bavul ticaretiyle bilinen Rus pazarına artık e-ticaretle ürün yolluyor.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Rusya-Ukrayna savaşının ardından, Batılı markaların çekildiği Rusya, yönünü Türk şirketlerine döndü. 51 milyon kayıtlı müşterisi bulunan Rusya'nın önde gelen sınır ötesi e-ticaret platformu Ozon Global, Türk tedarikçilerin ürünlerini online kanalla Rusya ve Azerbaycan'a ulaştırıyor. Yaklaşık 4 yıl önce Türkiye'de ofis açıp Türk markalarına yurtdışına açılırken lojistik, depolama, satış analizi gibi pek çok konuda destek olan şirket, bugüne kadar Türkiye'den 2 bin aktif satıcıya ulaştı. Bir dönemler bavul ticaretiyle adından sıkça söz edilen Rusya pazarı artık sınır ötesi e-ticaretle konuşulur oldu.

AYDA 80 BİN SİPARİŞ

Türkiye'de aktif 2 bin satıcılarının bulunduğunu ve aylık 80 bin sipariş alındığını kaydeden Ozon Global Türki­ye Genel Müdürü Hazal Maraş, Azerbaycan pazarına açılmala­rıyla Türkiye'deki yerel satıcı­ların satış coğrafyasını geniş­leteceklerini söyledi. Maraş, "2024'ün ilk yarısında Türk satıcılarımızın platformdaki cirosu 2 katına çıktı ve Türkiye'den verilen sipariş sayısı 2.2 kat arttı. Türk ürünlerinin Rusya ve BDT ülkelerinde tanıtımına yatırım yapmaya devam ediyoruz. Girişimciler artık ürünlerini sadece Rusya'da değil, Azerbaycan'daki Ozon müşterilerine de satabilecekler. Azerbaycan pazarına açılmalarıyla, 10 milyonun üzerinde nüfusu olan bu ülkedeki alıcılara ulaşarak ciroyu artırabilecekler" dedi.

MALİYET % 20 DÜŞECEK

Lojistik maliyetlerini optimize etmek amacıyla, Ozon Global yakında Türkiye'nin önde gelen lojistik firması Navlungo ile işbirliği yaparak ortak teslimat hizmetini başlatacak. Bu yenilikle, Türk satıcılar ürünlerini Türkiye'nin 7 şehrinde yer alan lojistik merkezlerine sevk edebilecek. Bu genişleme, satıcıların ürün teslimat maliyetlerini ve teslimat sürelerini minimuma indirecek. Ayrıca, satıcılar Pick-up hizmeti ile ürünlerini doğrudan depolarından taşıyıcıya teslim edebilecek. Ozon Global Türkiye ayrıca TTeconomy aracılığıyla yapılan kara yolu teslimatları için indirim duyurdu. Böylece, lojistik maliyetlerinin önemli ölçüde düşmesi satıcıların satış hacimlerini artırmalarına olanak tanıyacak. Bu sayede, lojistik maliyetleri ortalama yüzde 20 oranında azalacak.

5 MİLYAR ÇEVRİMİÇİ SİPARİŞ

140 milyonu aşan nüfusuyla Rusya dünyanın en büyük e-ticaret pazarları arasında yer alıyor. Rus tüketiciler geçen yıl 5 milyar çevrimiçi sipariş verip 88 milyar dolarlık e-ticaret hacmi oluşturdular.

GÜMRÜK VERGİSİ PLATFORMDAN ÖDENİYOR

Ayrıca, 1000 euro'dan 200 euro'ya düşen gümrüksüz alışveriş limitine rağmen, şirket uluslararası vitrini genişletiyor. Ozon Global Türkiye, 200 euro'dan daha pahalı ürünler için gümrük vergisi ödeme sürecini optimize etti. Müşteriler artık bu vergiyi doğrudan Ozon platformunda ödeyebilecek. Ozon, küçük ağırlıklı ürünlerin Rusya'ya teslimatında özel lojistik tarifeler başlattı. Bu yenilik, Türk satıcıların giyim, aksesuar, ev eşyaları, güzellik ürünleri gibi popüler kategorilerde ciroyu artırmalarına olanak sağlayacak.

ÜRÜN İADE SİSTEMİNDE KOLAYLIK

Türk ürünlerine olan müşteri sadakatini artırmak ve satıcılar için kolaylık sağlamak adına Ozon Global, yeni bir müşteri iade sistemi başlattı. Rusya'daki 51 milyon Ozon müşterisi, Türk satıcıların ürünlerini 50 binden fazla teslimat noktasından ücretsiz olarak iade edebilecek. Bu yeni iade yöntemi, sınır ötesi alışverişlerde müşteri sadakatini önemli ölçüde artıracak. Hazal Maraş, 2023 yılında 88 milyar dolarlık hacme ulaşan Rusya e-ticaret pazarından pay almak isteyen Türk girişimcilerin yapması gerekenleri 4 adımda sıraladı: "1-Hesabınızı etkinleştirin ve kaydedin, 2- Ürünlerinizi yükleyin 3- Lojistik ağınızı ayarlayın 4- Satışa başlayın. Geri kalan tüm işlemleri Ozan Global'in yerel yöneticileri satıcılar için üstleniyor."