Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan "Şubelerle başlayan bankacılık, hayatımıza giren ATM'ler, müşteri iletişim merkezleri ve mobil bankacılık ile bambaşka bir yere evrilmeye devam ediyor" dedi. Doğan geleceğin bankacılığının dijital dönüşümü hızlandırması ile fintech'ler ve start-up'ların katkılarıyla şekilleneceğine inandığını söyledi. Doğan'ın sorularımıza yanıtları şöyle:
2024 yılında bankanız açısından nasıl bir tablo oluştu, performansınızı değerlendirebilir misiniz?
Yapı Kredi olarak her zaman önceliğimiz, insanı odağa alan bir yaklaşımla müşterilerimizin hayatına değer katmak ve kattığımız bu değeri kusursuz bir deneyimle birlikte sunmak. Bu doğrultuda çevik kültürümüz ve inovasyon tutkumuzla Yapı Kredi Mobil'i günlük hayatın her alanında ihtiyaçları yönetmenin kısayolu olan bir Super App'e dönüştürdük. 'Hayatınızın Uygulaması' olarak konumlandırdığımız Yapı Kredi Mobil ile müşterilerimize finansal ihtiyaçlarının dışında da çözümler sunuyoruz. Yapı Kredi Mobil içerisindeki 'Benim Dünyam' menüsü altında ilk olarak 2021 yılında Aracım+ uygulamamızı hayata geçirdik. Hem sektörümüzde hem de ülkemizde bir ilk olan bu uygulamamız, bu kadar kısa bir sürede 2 milyon kullanıcıya ulaşmayı başarmıştı. Sonrasında Evim+, Bankam+, Seyahatim+ ve Maaşım+ uygulamalarımızı da 'Benim Dünyam' menümüz altında müşterilerimize sunduk. Benim Dünyam'a en son eklenen mini uygulamamız 'Maaşım+' ile sektörde bir ilki daha hayata geçirdik. Bunun yanı sıra, ödeme çözümlerimizi tek bir çatı altında toplayan World Pay ve Sürdürülebilir Tercih Programımız Step ile sunduğumuz kapsamı daha da genişlettik. Böylece, Yapı Kredi Mobil'i 'Benim Dünyam' menüsü ile çok kapsamlı bir platform haline getirdik. Müşteri deneyimi odaklı yaklaşımımız ile Yapı Kredi Mobil'i kullanıcıların hayatlarına entegre ediyor ve müşterilerimizin çözüm ihtiyaçlarına en üst düzeyde fayda sağlayacak şekilde sunuyoruz. Hayatın her anındaki ihtiyaçlardan yola çıkarak, başta finansal olmak üzere birçok hizmete müşterilerimizin tek bir çatı altında erişmesini sağlayıp, ürün ve hizmetlerimiz sayesinde müşterilerimizle olan ilişkimizi derinleştirmeyi amaçlıyoruz. Önümüzdeki dönemde de müşterilerimizin ihtiyaç duydukları her anda onların yanlarında olmayı sürdüreceğiz.
2025'te bankanızın büyüme planları ve öncelikleri neler olacak?
Dijital dünyanın imkanları her geçen gün daha da fazla gelişiyor. Şubelerle başlayan bankacılık, hayatımıza giren ATM'ler, müşteri iletişim merkezleri ve mobil bankacılık ile bambaşka bir yere evrilmeye devam ediyor. Bununla birlikte müşteri deneyimi, finans sektöründe şirketlerin farklılaştığı en önemli noktalardan biri konumunda bulunuyor. Bu açıdan bizim için inovasyon, müşterilerin gereksinimleri ile örtüştüğü noktada çok önemli bir unsur olarak öne çıkıyor. İnovasyonu odağımıza alan bakış açımızla geleceğin bankacılığının; esnek ve hızlı çözümler sunabilmeleri, dijital dönüşümü hızlandırmaları ve müşteri odaklılık gibi değerleriyle fintech'ler ve start-up'ların katkılarıyla şekilleneceğine inanıyoruz. Bu nedenle, girişimlerle yakın iş birliklerinin gelecekte de odak alanlarımızdan birisi olacağını söyleyebiliriz. Yapı Kredi olarak 2025 yılında da hem inovasyona verdiğimiz değerle hem de müşteri odaklı hizmet anlayışımızla bankacılık sektöründeki öncü rolümüzü sürdürmeye ve bir adım önde olmaya devam edeceğiz.
HER 10 MÜŞTERİDEN 9'U DİJİTALİ KULLANIYOR
2024 yılında dijitalleşmeye ne kadar yatırım yaptınız? Mobil ve internet bankacılığının geleneksel bankacılık işlemleri içindeki payı nedir?
Gelişen teknolojinin yarattığı dönüşümle beraber artık kullanıcılar bankacılık işlemlerini hızlı, güvenli ve kolay bir şekilde gerçekleştirmek istiyor. Bu noktada Yapı Kredi olarak tüm dijital kanallarımız ile müşterilerimize, istedikleri zaman ve mekânda bankacılık hizmetlerine erişim imkânı sunuyoruz. Üst düzey teknolojileri kullanarak hayata geçirdiğimiz dijital ürün ve hizmetlerimizle, müşterilerimiz hem banka hem banka dışı işlemlerine 7/24, konforlu bir şekilde; zamandan ve mekândan bağımsız ulaşabiliyor.
MOBİLDEN 800'Ü AŞKIN İŞLEM İMKANI
Türkiye'de sektörde bir ilk olarak süper uygulamaya dönüştürdüğümüz Yapı Kredi Mobil ile müşterilerimiz hem bankacılık hem banka dışı ihtiyaçlarını Yapı Kredi Mobil'den kolayca gerçekleştirebiliyor. Müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştıran bu hizmetlerimiz sayesinde Yapı Kredi'de aktif her 10 müşterimizden 9'u dijital bankacılığı tercih ediyor. Ayrıca, müşterilerimiz bankacılık işlemlerinin büyük bir kısmı mobil uygulamalar aracılığıyla gerçekleştirebiliyor. Bu doğrultuda müşterilerimize, Yapı Kredi Mobil üzerinden 800'ün üzerinde işlem yapma imkânı sağlıyoruz.
GİRİŞİMCİLERE ULUSLARARASI PAZARLARA AÇILMA FIRSATI
Yapı Kredi, girişimcileri FRWRD Global ile uluslararası pazarlara açıyor. Bu yıl Boğaziçi Teknopark ve Unicorn Factory Lisboa partnerliğinde düzenlenen program Portekiz'de başarıyla tamamlandı. FRWRD Global programına seçilen girişimler ağlarını genişletme, uluslararası iş birlikleri kurma ve yatırımcılarla görüşme imkânına sahip oldu. Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, şunları söyledi: "FRWRD Global programımızı inovasyona verdiğimiz önemin açık bir göstergesi olarak görüyoruz. Geçen yıl girişimlerimizi 10 haftalık programla Estonya'ya taşımış ve Finlandiya'da düzenlenen dünyanın önde gelen startup buluşmalarından Slush kapsamındaki etkinliklere katılım imkanı sunmuştuk. Bu yıl ikincisini Portekiz'de düzenlediğimiz Yapı Kredi FRWRD Global Programımızla Web Summit gibi dünya çapında prestijli bir etkinlikte yer alan girişimlerimiz, Portekiz'de uluslararası mentörler ve yatırımcılarla bir araya gelerek güçlü bağlantılar kurdu. Önümüzdeki dönemde bu bağlantıların meyvelerinin de oluşacağını düşünüyoruz. Yapı Kredi müşterilerimize en yüksek kullanıcı deneyimini sunmayı amaçlıyoruz."