Bakü-Tiflis-Kars hattında yük taşımacılığı yeniden başladı

Gürcistan'dan geçen bölümün modernizasyonu için bir yıl önce durdurulan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu, yeniden yük taşımaya başladı.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun (BTK) Gürcistan'dan geçen bazı bölümlerinde 2023'te devreye alınan modernizasyon ve genişletme çalışmalarının tamamlanmasıyla yük taşımacılığı 20 Mayıs itibarıyla yeniden başladı. BTK demiryolu hattı üzerinden Rusya, Gürcistan, Azerbaycan, Türkmenistan, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Çin'e yük taşımacılığı gerçekleştiriliyor. Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan işbirliğiyle, 30 Ekim 2017'de açılan hat, ülkenin demiryoluyla dışa açılan ticaret yolu konumunda bulunuyor. Azerbaycan'ın başkenti Bakü'den başlayıp Gürcistan'ın Tiflis ve Ahılkelek şehirlerinden geçerek Kars'a uzanan 829 kilometrelik demiryolu hattı sayesinde Avrupa ile Çin arasında yük taşımacılığı kesintisiz sağlanabiliyor.

Azerbaycan'dan hareket eden 20 adet 45 feetlik konteyner ile 632 ton plastik hammaddesi taşıyan ilk tren, dün saat 04.50'de Kars Tren Garı'na ulaştı.

ORTA KORİDOR'U HAREKETLENDİRECEK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, yeniden hizmete açılan BTK Demir Yolu Hattı'nın Zengezur Koridoru ile birlikte Orta Koridor'daki demir ve karayolu yük taşıma kapasitesini de artıracağını söyledi. Uraloğlu, "Zengezur Koridoru, Azerbaycan'ın batı kısımları ile Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti, Ermenistan üzerinden Zengezur Bölgesi'nden geçecek kara ve demiryolu hatlarını birleştirecek. Zengezur Koridoru'nun işlerlik kazanmasıyla beraber, Orta Koridor'un demiryolu ve karayolu yük taşıma kapasitesi artacak. Orta Koridor'un etkinliğiyle hem Azerbaycan ile Hazar Denizi üzerinde geliştirilebilecek projeler hem de Nahçıvan ve Rusya ile sağlanabilecek işbirlikleriyle ülkemizin stratejik konumunun önemi artacak" dedi.