Bakanlıktan fenomenlere reklam-vergi eğitimi

Bakanlık fenomenlere tüketici hakları, reklam ve vergisel konularda gün boyu eğitim verdi. Eğitimler iki ayda bir tekrarlanacak.

RECEP ASLAN

Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Reklam Özdenetim Kurulu işbirliğiyle sosyal medya fenomenlerine eğitim serisi düzenledi. İlki Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı'nın İstanbul'daki hizmet binasında gerçekleştirilen ve tüm gün süren programa, sosyal medya hesaplarında 300 bin ve üstü takipçisi olan 70'e yakın influencerlar katıldı. Eğitimde yer alan 70 fenomen, programı başarıyla tamamlayarak katılım belgesi almaya hak kazandı. Eğitim programının yıl boyunca iki ayda bir İstanbul'da yüz yüze yapılması planlanıyor. Programa 2025 yılı sonuna kadar 1000'e yakın sosyal medya etkileyicisinin katılması hedefleniyor. Bir sonraki eğitimin ocak ayı içerisinde gerçekleştirilmesi planlanıyor. İlk eğitimde fenomenlere, tüketici haklarına ve sosyal medya reklamlarına ilişkin yasal düzenlemeler, pazarlama iletişiminin temel etik ve yasal kuralları, sorumlu reklamcılık ilkeleri, telif hakları gibi konu başlıkları hakkında eğitim verildi. Influencerların kaçınması gereken konular ve paylaşımlar da eğitim konuları arasında yer aldı. Vergi müfettişleri de vergilendirme ve yasal yükümlülükler hakkında katılımcılara bilgi verdi.

KATILIMCILAR MEMNUN,YAKLAŞIM HARİKAYDI

BURCU ESMERSOY: 10 kişi tarafından eğitim verildi. Ne reklamdır, ne değildir, alkol, sigara gibi reklamı yasak ürünler ve sektörler konusunda bilgi aldık. Neye reklam, işbirliği veya davet yazmayacağız, bunlara açıklık getirildi. Ayrıca vergi ve faturalama konuları anlatıldı. Yaklaşım harikaydı.

ÜMİT ERDİM: Ticaret Bakanlığı yetkililerince temelde reklamlarla alakalı detaylar anlatıldı. Konuşmada neye reklam yazmalıyız, neye yazmamalıyız eğitimi aldık.

Müge Boz: Çok kapsamlı ve içeriğinde her detay düşünülmüş bir eğitimdi. Sosyal medya mecralarının kullanımı artık daha profesyonel olarak yapılacak. Paylaşımlarda söylenen sözler, içerikler tüketicileri koruma kanunlarına uygun olacak. Özellikle sağlık, ürünleri ve gıdalarla ilgili kanıtı olmayan söylemlerin ve kesin yargıların yapılmaması gerektiği vurgulandı. Bizleri takip eden, örnek alan izleyicileri yanıltmamak, kandırmamak ve yanlış söylemlerde bulunmamak adına nelere dikkat etmemiz gerektiğini öğrendik.