Bakan Karaismailoğlu duyurdu: Türkiye merkez oluyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ''Rotterdam ve Singapur benzeri bir liman projemiz var. Türkiye yeni ekonomik koridor'' dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Çanakkale Ayvacık-Küçükkuyu Yolu Assos ve Troya Tünelleri'nin hizmete açılmasının ardından önemli açıklamalarda bulundu.

Sabah'ta yer alan habere göre Karaismailoğlu, "Türkiye yeni ekonomik koridor" dedi ve şu ifadelerde bulundu:

Marmara Bölgesi aslında oldu diyebiliriz. Bakü- Tiflis-Kars Demiryolu ve Marmaray.. Kesintisiz koridor, Pekin'den Londra'ya kadar gidiyor. Özellikle Rusya-Ukrayna Savaşı'ndan sonra kuzey koridorun geleceği artık çok meçhul bir yöne doğru gitmeye başladı.

Artık Türkiye ve orta koridor vazgeçilmez. Burada ne kadar karayolu demiryolu yatırımı yapsanız da yüzde 90'nına yakın denizlerden taşınıyor. Orta koridor çok kıymetli, burada 12 milyar ton dünya ticaret hacmi, 2030'da 25 milyar tona çıkacak. Bu koridorların hem doğu batı aksını hem de Kuzey Güney aksının önünü açmak önemli.

İstanbul Boğazı'nın zaten bugünkü sıkıntısı belli. Biz Karadeniz'de de Roterdam ve Singapur benzeri bir liman projemiz var. İstanbul Havalimanı'nın kuzeyinde ve Karadeniz kıyısında yine Kanal İstanbul'un çıkışında... Filyos Ambarlı Limanı, kapasitesinin üzerinde artık. İkisinin de Roterdam ve Singapur'un ortasında böyle bir koridor lazım. Süveyş Kanalı'ndan yıllık 20 bin gemi geçiyor. Mısır oradan tam 5.6 milyar dolarlık gelir kazanıyor. Boğaz geçişlerinin fiyatlarını şimdi biraz arttırdık, yaklaşık 500 milyon dolar gelir kazanıyoruz. Düşünün ya 5.6 milyar dolar nerede, bugün alacağın 500 milyon dolar nerede?

Zaten Karadeniz bir ticaret gölüne dönüşüyor. Şu anda Karadeniz'e kıyısı olan bütün ülkeler limanlarına yatırım yapıyor. Koridorları açtığınızda küresel bir lojistik güç oluyorsunuz. Türkiye merkez oluyor bir de Türkiye de üretilen ihraç ürünlerinin hem batıya hem doğuya gitmesi çok kolaylaşıyor. Hem lojistik koridor sağlıyorsun hem de kendi ürünlerini kolaylıkla iki tarafa doğuya ve batıya da gönderebiliyorsun.

"5 BİN ŞANTİYEMİZ VE 700 BİN ÇALIŞMA ARKADAŞIMIZ VAR"

Şu an bizim 5 bin şantiyemiz ve 700 bin çalışma arkadaşımız var. O da böyle kılcal damarlar gibi Türkiye'nin her tarafına yayılmış durumda. Altyapı, karayolları, demiryolları, havayollarını tamamladık. 3 tane devam eden havalimanımız var. 700 bin çalışan, müthiş bir kadromuz var. Herkes bu ülke için emek veriyor. Projeleri bir bir bitiriyoruz. Türk mühendisleri dünyada çözüm üretiyor.

TÜNEL ÇALIŞMALARI

200 kilometre inşaatı devam eden var. Sırf sadece Yusufeli Barajı'ndan dolayı 56 kilometre tünel yaptık. Ondan daha fazlasını Yusufeli Barajı için yaptık. 2002 öncesi Türkiye genelinde 50 kilometre tünel vardı. 200 kilometre tünel inşaatı devam ediyor.

RİZE-ARTVİN HAVALİMANI

Çok iyi. Hele bu yaz dönemi hava yolu açısından çok acayip aktif geçti. Biz mevcut uçaklarımızı yüzde 100 dolulukla kullandık. Hatta üstüne çok daha ihtiyaç oldu ama maalesef hem dünyadaki uçak sayısının azlığı ve yurtdışının da aktif olması nedeniyle yurt içine daha fazla uçak veremedik. Ne kadar koysak, o da çalışacak, o da dolacaktı. Rize-Artvin Havalimanı'na günde 8 uçak iniyor şu anda. 8 uçağın 7'si İstanbul, biri de Ankara'dan geliyor. Dolu dolu da çalışıyorlar. Bu yaz çok aktif geçti

KAPIKULE'DEN GAZİANTEP'E KESİNTİSİZ HIZLI TREN

İstanbul, Eskişehir, Ankara, Konya, Karaman'a kadar uzattık. Karaman'dan oradan da Mersin'e inmek için çalışmalara başladık. Mersin-Adana- Osmaniye-Gaziantep işi devam ediyor. Halkalı - Kapıkule arası devam ediyor. Önümüzdeki 4 yılda Kapıkule'den hızlı trene binebilecek bir vatandaş kesintisiz olarak Gaziantep'e kadar gidebilecek. Ankara-İzmir devam ediyor. Sivas'ı önümüzdeki yılın ilk aylarında açacağız. İstanbul-Sivas çalışmaya başlayacağız. Sivas-Kırıkkale arasında hiçbir problem yok.

Trenler test amaçlı çalışıyor. Ankara-Kırıkkale arasında orada bir tünelde sıkıntımız var onu da çözüyoruz. 2053 planlarında hızlı trende buluşmuş il sayımızı 52'ye çıkaracağız. Gaziantep'e Gaziantep'ten Urfa Mardin'e kadar uzayacak. Bazısı Kars'a kadar gidecek. Ankara-Samsun, Ankara-İzmir tamamlanacak. Kapıkule Halkalı zaten tamam. Bursa'yı bağlıyoruz mesela orada çok yoğun bir çalışma var. Bursa'yı Ankara İstanbul hattına bağlıyoruz. Bursa'daki hem Ankara'ya transitleyebilecek hem İstanbul'a gidecek.