Avrupa'ya ‘güzellik' kattık!

L'Oréal Türkiye, sektöre yönelik araştırmalarını derleyip Türkiye'deki güzellik anlayışını ve trendlerini açıkladı.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Tekno-güzellik şirketi L'Oréal Türkiye, Türkiye'deki güzellik anlayışını ve trendlerini derlediği araştırmanın sonuçlarını açıkladı.

Buna göre 2024'te 158 milyar TL'ye ulaşan Türkiye güzellik pazarı; genç nüfus, güzelliğe olan ilginin artması, hızlı dijitalleşme gibi etmenlerle 2025'te büyümesini sürdürecek.

KİŞİ BAŞI 40 EURO

Bu yıl Avrupa güzellik pazarının büyümesine en büyük katkıyı yüzde 16 ile Türkiye sağlayacak. Türkiye'de kişi başına düşen güzellik harcaması 40 euro ile düşük seviyelerdeyken, güzellik ürünü kullananlarda kişi başı güzellik harcaması yıllık 196 euro'ya çıkıyor.

Loreal'in IPSOS Araştırma işbirliğiyle 16-60 yaş arasında17 bin kadınla görüşerek yaptığı araştırmaya göre Türkiye'de güzellik ürünlerinin kullanım yaşı da düşüyor. Makyaj kategorisindeki satılan her 10 üründen 4'ü Z kuşağı tarafından satın alınıyor.

AYNA KARŞISINDA GÜNDE 70 DAKİKA

Türkiye'nin Güzellik Pusulası'nı yorumlayan Loreal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen şunları kaydetti: "Türkiye güzellik pazarında en büyük payı yüzde 24'ü ile cilt bakımı kategorisi oluşturuyor. Onu sırasıyla saç bakımı, makyaj ve hijyen, parfüm ve saç boyası takip ediyor. Araştırmaya göre Türk kadını günde 70 dakika, yılda 17 gününü ayna karşısında bakım yaparak geçiriyor."