Avrupalının biletini Türk şirket kesecek

Biletinial, Arnavutluk ve Kosova'da çalışmaya başlayan sistemini kısa vadede Avrupa ve Balkan coğrafyasına yaymaya hazırlanıyor.

Akşam Gazetesi

Kültür, sanat, spor ve eğlence dünyasında online biletleme konusunda faaliyet gösteren Biletinial, Balkanlar'dan sonra Avrupa'nın biletini kesmeye hazırlanıyor. Bu konuda ilk adımı Hırvatistan operasyonuyla gerçekleştiren Biletinial, Arnavutluk ve Kosova'da çalışmaya başlayan sistemini kısa vadede Avrupa ve Balkan coğrafyasına yaymaya hazırlanıyor.

BURSA'DA DOĞDU

Yılın son çeyreğinde Almanya, Hollanda, Belçika, İsviçre ve Avusturya'yı kapsayan bölgede faaliyete başlamaya hazırlanan şirket, benzer bir yapılanmayı Baltık Bölgesi için de hayata geçirecek. Bursa'dan çıkan bir start up olan Biletinial'in geçen yıl 23 milyon bilet satışına ulaştığını anlatan Biletinial CEO'su Ulaş Uslu, "Bugün Türkiye'de satılan sinema biletlerinin yarısı, devlet tiyatrolarının, devlet opera ve balesinin tamamı, özel tiyatroların yüzde 80'inden fazlası Biletinial üzerinden gerçekleştiriliyor. Bu yıl 30 milyonu aşmayı öngörüyoruz" dedi. Şirketin uluslararasındaki bir başka hedefi ise 200 ülkede aynı iş modelini hayata geçirmek. Şirket bu hedef doğrultusunda bu yılın sonuna kadar Balkanlar'da dokuz, Avrupa'da beş ve Brezilya dahil 16 ülkede olmak için için düğmeye bastı.

Türkiye'de satılan sinema biletlerinin yarısı, özel tiyatroların yüzde 80'inden fazlası Biletinial sistemi üzerinden gerçekleşiyor.

HEDEFİ 3 YILDA UNICORN OLMAK

Türkiye'nin uluslararası platformdaki tek biletleme şirketi Biletinial, Harvard Business School'un (HBS) Field Immersion Projesi kapsamında tüm dünyada 15 şehirden seçtiği 171 iş ortağından biri oldu. Geliştirdiği yapay zekâ destekli teknolojilerle sektöründe fark yaratan bir şirket olarak Türkiye'nin unicorn adayı olduklarını belirten Biletinial CEO'su Ulaş Uslu, "Üç yıl içinde de bunu başaracağımızı ön görüyoruz. Bu da bize gurur veriyor' diyor.