Avrupa yaşlanınca Körfez'e yöneldi

Dünyada 50 ülkeye 500'ü aşkın noktada satış yapan Çilek Mobilya, yaşlanan Avrupa nüfusu nedeniyle strateji değiştirdi. Şirket, Körfez'e 39 mağaza birden açacak. Hedef ise tüm dünyada 1000 mağazaya ulaşmak.

YAŞAR KIZILBAĞ

Tüm dünyada mobilya pazarından yüzde 4 pay alan bebek, çocuk ve genç odasını odağına alarak kurulan ve bugün 5 kıtada 50'den fazla ülkeye ihracat yapan Çilek Mobilya, strateji değiştirdi. Ana pazar Avrupa'da nüfusun yaşlanması ile yönünü Körfez ülkelerine çeviren şirket, BAE, Suudi Arabistan ve Katar'da 39 mağaza birden açacak. 700 kişinin çalıştığı üretim tesisinde düzenlenen basın toplantısında konuşan Çilek Mobilya Kurucu Ortağı ve CEO'su Muzaffer Çilek, "Avrupa'da genç nüfus hızla azalıyor. En büyük pazarımız Avrupa'da her yıl faaliyet gösterdiğimiz alanda yüzde 8-9 küçülmeler oluyor. Bu da bizim o bölgelere ihracatımızı negatif etkiliyor. Biz de bu yüzden çocuk nüfusunun yüksek olduğu Körfez ülkelerine yöneliyoruz" dedi. 500'ü aşan yurtiçi ve yurtdışındaki satış noktalarını 10 yılda 1000'e çıkaracaklarını belirten Çilek, "Ayrıca yine bu yıl İnegöl'deki fabrikamızda yer alan ek üretim tesisini de aktif hale getirerek üretim kapasitemizi yılda 500 bin üründen 650 bin ürüne çıkarmayı planlıyoruz" diye konuştu.

1150 adet tescilli tasarımlarının bulunduğunu belirten Muzaffer Çilek, "Bugüne kadar 5 milyon çocuğun odasına girdik" dedi.

DÜNYA MARKASI OLDUK

Muzaffer Çilek, kuruldukları dönem Türkiye mobilya sektörünün iyi bir dönemden geçtiğini kendilerinin de bir alanda uzmanlaşmak adına çocuk ve genç odası alanına yoğunlaşarak ilerlediklerini anlattı. O dönem Türkiye'de olduğu gibi yurtdışında da genç nüfus oranının fazla olmasının bu kararda etkili olduğunu belirten Çilek, yine aynı yıl ilk ihracatlarını da Ukrayna'ya gerçekleştirdikleri söyledi. Bugün 50'den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Muzaffer Çilek, "Kurulduğumuz ilk günden beri hedefimiz mobilya sektörüne etki eden bir dünya markası olmaktı ve bunu başardık" dedi.

HER ÜÇ TIR'DAN BİRİ YURTDIŞINA

Muzaffer Çilek, 2023 ciro artışının yüzde 44, adet artışının ise yüzde 4 olduğunu belirterek, "Yıl sonunda yüzde 55 büyüme hedefliyoruz. İhracatın satış içindeki payı ise yüzde 33. Yani her 3 TIR'dan birini yurtdışına gönderiyoruz. 20 yılda 375 milyon dolarlık ihracat yaptık" dedi.

TÜM ENERJİSİ ÇATI GES'TEN

Çilek, hem kapasite hem de yenilenebilir enerji hem de Ar-Ge yatırımları için bu yıl 15 milyon dolarlık bütçe ayırdı. Muzaffer Çilek, "Yatırımlarımız devam ediyor. Şu an 30 bin metrekare alana sahip lojistik merkezimizin çatısı güneş panelleri ile kaplı. Güney Marmara'nın en büyük çatı GES projesi. Tüm enerjimizi karşılıyoruz. 8 GW büyüklükteki kapasite ile 6 bin 600 ton karbon salınımını engelliyoruz" dedi.