Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, bankanın hizmete sunduğu 'MobilMatikler', 'Panik Yok Butonu', 'Şube Randevusu Alma' ve 'Bankacı Klavye' gibi yeni teknoloji çözümlerine ilişkin düzenlenen toplantıda Yapı Kredi Mobil'i "Bankanın Uzaktan Kumandası" olarak konumlandırdıklarını ve bankacılık işlemlerinin artık şubesiz olarak tek bir noktadan gerçekleştirilebildiğini söyledi.
150 'MOBİLMATİK' KURACAK
Yapı Kredi mobil bankacılık şubesini kullanan müşterilerin karekodu okutarak ATM'ye dokunmadan para çekebileceğini belirten Doğan, şöyle devam etti: "Dünyanın en büyük ATM üreticisi NCR, Avrupa'da bir ilk olan temassız Mobil ATM pilot çalışmasını ilk defa Yapı Kredi'yle gerçekleştirdi. Ekransız, kartsız ve sadece mobil telefonlarla kullanılabilen yeni MobilMatik'lerden 100-150 tanesini yakında müşterilerimizin hizmetine sunacağız" dedi.
Sıra beklemek bitecek
Doğan, Göz-ID ile Yapı Kredi Mobil'e giren müşterilerin 'Şube Randevusu Alma' özelliğiyle diledikleri şubeden öncelikli sıra numarası ve randevu alabileceğini, şubelerin yoğunluklarının bile harita üzerinden anlık görülebileceğini söyledi. Şubeden bireysel ihtiyaç kredisi kullanan müşterilerin artık Yapı Kredi Mobil şifreleriyle sözleşme onayı verebileceğini ifade eden Doğan, "Ayrıca yeni başlattığımız 'Bankacı Klavye’ hizmetiyle de kullanıcılar WhatsApp ve benzeri tüm mesajlaşma uygulamalarından para transferi yapabilecek" dedi.
Dijitale yılda 100 milyon dolar yatırıyor
Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Cahit Erdoğan da bankanın yatırımları arasında teknolojiye ayırdığı payın yüzde 80'leri bulduğunu belirterek, ""Dijital bankacılıkta her yıl 100 milyon dolar yatırım yapıyoruz" diye konuştu.
Her 4 kişiden 3'ü mobil kanalda
Dijital bankacılık müşterilerinin son bir yılda yüzde 27 büyürken, mobil bankacılık müşterilerinin yüzde 62 büyüdüğüne dikkat çeken Doğan şunları kaydetti: “Mart 2017 itibarıyla her 4 müşteriden 3'ünün mobil bankacılık kanalını kullanıyor."