Artul, Türkiye'de daha aktif olacak

Deri ürünler konusunda sektörün önemli markalarından olan Artul'un genel müdürü Ayhan Artul, Covid-19 salgınından sonra Avrupa ülkelerinin artık daha mesafeli durmak istediği Çin yerine Türkiye'yi tercih edebileceğini söyledi. Artul ayrıca artık Türkiye'de daha aktif olacaklarını belirtti.

Artul, "Son yıllarda ABD’nin başını çektiği batı ülkeleri Çin'in ticaret pazarlarının çoğuna hakim olmasından ve bu konudaki yayılmacı politikasından zaten rahatsızdı. 6 ay önce Çin’de ortaya çıkıp tüm dünyaya yayılmaya başlayan koronavirüs salgınından sonra Çin’e karşı duruş daha da keskinleşti" dedi.

Ayhan Artul sözlerine şöyle devam etti;

Çin'in yıllardır defalarca telif hakkı hırsızlığıyla suçlanması ve özellikle Trump'ın başkan olmasından sonra ABD ile yaşanan ticaret savaşları tüm dünya ekonomisini olumsuz etkiliyordu. Bazı ürünler konusunda olumsuz "Çin malı" algısı da bir diğer olumsuz etmenlerden biri. Tüm bu etmenlerin sonucu özellikle Avrupa ülkelerinde “biraz daha pahalı olsun ama kaliteli, hızlı ve güvenilir olsun” düşüncesi hakim olmaya başladı. Görünen o ki pandemi süreci sonrasında rotanın özellikle tekstil sektöründe dünya klasmanında iyi sicile sahip Türkiye’ye çevrileceğini düşünüyoruz.

TÜRK MARKALARINA BÜYÜK GÖREV DÜŞÜYOR

Pandemi sürecinden sonra artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağı bilinen bir gerçek. Gerek insanların gerekse devletlerin tercihleri farklılıklar gösterecektir. Türkiye’nin önemli ihracat kalemi olan tekstil sektörü ve sektörün önemli markaları bu durumu fırsata çevirerek çok daha büyük atılımlar yapabilir. Sektörümüzün bunu yapacak güce sahip olduğuna inanıyoruz. Biz de deri ve deri ürünleri konusunda ülkemizin faydası için elimizden geleni yapacağız.

ARTUL, TÜRKİYE'DE DAHA AKTİF OLACAK

Ayhan Artul, uzun yıllar başta Rusya olmak üzere bazı Avrupa pazarında yer aldık. Orada deri cüzdan, çanta ve deri aksesuarlar konusunda bilinen bir Türk markası olarak aktif rol aldık. Artık Türkiye'de de yatırımlarımızı artırıp konumumuzu daha da güçlendirmeye karar verdik. Salgın dönemine rağmen yatırımlarımızı arttırmamız da bunun en büyük kanıtlarından biri. E-ticarete ağırlık vermek en öncelikli hedeflerimizin başında geliyor.

MİNİMAL MODELLER MODA

Son yıllarda insanların özellikle deri çanta cüzdan modası konusunda tercihleri değişti. Artık büyük modeller yerine daha minimal, ele avuca gelen modeller tercih edilmeye başlandı. AB ve Türk insanın cüzdan konusunda zevkleri büyük oranda benzer olmakla birlikte bazı konularda farklılıklar var. Türk insanı daha çok modern görünümlü ürünleri tercih ederken, AB insanları daha retro, klasik ürünler tercih ediyor.