Akşam Gazetesi
Doğu Karadeniz'in zorlu coğrafi şartları ve yerleşim yerlerini birbirinden ayıran doğal engellerine rağmen Çamlıhemşin Tüneli'nin kazı çalışmaları tamamlandı. Dağları tünellerle delerek, derin vadileri köprülerle geçerek insanların ihtiyaç duyduğu projeleri gerçekleştirdiklerini belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Bugün burada 960 metrelik Çamlıhemşin Tüneli'ndeki kazı çalışmalarını tamamlayıp ışık görme aşamasına geldik" dedi.
295 MİLYON TL TASARRUF
Ardeşen-Çamlıhemşin-Ayder İl Yolu tamamlandığında mevcut yolda 2 kilometre, seyahat süresinde ise 20 dakika kısalma sağlanacağını belirten Bakan Uraloğlu şunları kaydetti: "Böylece zamandan 180 milyon lira, akaryakıttan 115 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 295 milyon lira tasarruf edeceğiz. 36.5 kilometre uzunluğundaki proje, Pazar-Ardeşen yol ayrımından başlıyor. Ayder mevkisinde Ayder Yenileme ve Koruma Projesi ile entegre olarak son buluyor. Projemiz kapsamında 960 metrelik Çamlıhemşin Tüneli ile birlikte 2 bin 252 metrelik Hala Tüneli ve 4 adet köprü ile 3 adet kavşak bulunuyor."
YILDA 1 MİLYON KİŞİ ZİYARET EDİYOR
Tünelin devamında Çamlıhemşin'in doğasını korumak için 2 bin 252 metrelik Hala Tüneli hayata geçirilecek. Projenin başta yılda 1 milyon ziyaretçi çeken Ayder Yaylası olmak üzere bölge turizmi için önemli bir dönüm noktası olacağını vurgulayan Uraloğlu, "Neredeyse bütün yıla yayılan trafik yoğunluğu, yolumuz sayesinde azalacak, turistlere ve Rizeli hemşerilerimize daha rahat bir seyahat imkanı sağlayacak" dedi.
22 YILDA 715 KİLOMETRE TÜNEL AÇILDI
Uraloğlu, son 22 yılda ülkenin yüksek standartlı yol ağıyla donatıldığını ifade etti.Toplam 68 bin 94 kilometrelik kara yolu ağının 29 bin 590 kilometresinin bölünmüş yollardan oluştuğunu aktaran Uraloğlu, 81 ilin 77'sinin birbirine bölünmüş yollarla bağlı olduğunu belirtti. Ülke genelinde 2002'ye kadar yaklaşık 80 yıllık dönemde sadece 50 kilometre tünel yapıldığını vurgulayan Uraloğlu, şöyle devam etti: "Son 22 yılda 715 kilometre tünel açılarak bu uzunluğun 765 kilometre çıkmasıyla nasıl büyük bir iş başarıldığının boyutu daha iyi anlaşılacaktır. Aynı şekilde 311 kilometre olan toplam köprü uzunluğumuz da 788 kilometreye ulaşmıştır. Bu yapılarımız sayesindeki seyahat süresindeki kısalmalardan yaklaşık 113 milyar 870 milyon lira iş gücü tasarrufu, akaryakıttan ise yaklaşık 83 milyar 622 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 197 milyar 492 milyon lira ekonomik fayda sağlıyoruz."