Arçelik'in hedefinde ABD var... Dünyada ilk 3 için satın almalara devam

Arçelik CEO'su Hakan Bulgurlu, “Yılın ilk 9 ayında yüzde 66 büyüdük. Dünyada ilk üçe girme hedefimiz doğrultusunda şirket satın alma fırsatlarına bakıyoruz” dedi.

ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE

2017 yılından bu yana 435 milyon euroluk şirket satın alması gerçekleştiren Arçelik, küresel büyümesini yeni satın almalarla sürdürmeyi hedefliyor. Arçelik'in faaliyette olduğu tüm pazarlarda ilk 3 oyuncu arasına girme hedefi doğrultusunda tüm fırsatları takip ettiklerini açıklayan Arçelik CEO'su Hakan Bulgurlu, "Globalde sektörümüzde ilk 10 firma arasında 8'inci basamaktayız. 2030'a kadar ilk 3'e girmeye kararlıyız. Bu doğrultuda büyüme stratejimizin temelini oluşturan 3 ana konuya odaklandık: Sürdürülebilirlik, küresel büyüme ve kültür dönüşümü" dedi. Küresel büyüme atılımları çerçevesine grubun Amerika, Ortadoğu ve Afrika'da satın alma ve ortaklık arayışlarının sürdüğünü vurgulayan Bulgurlu, devam eden görüşmelerinin de bulunduğunu söyledi.

YILI YÜZDE 55'LE KAPATIRIZ

Yılın ilk 9 ayında konsolide ciroyu TL bazında 2020'ye göre yüzde 66 artırdıklarını açıklayan Bulgurlu, "2020 yılında ise yıllık ciromuz bir önceki seneye göre TL bazında yüzde 28 artarak 40,8 milyar TL'ye ulaşmıştı. 2021'i ise yüzde 55 büyümeyle tamamlamayı hedefliyoruz" dedi. Bulgurlu 9 aylık süreçte Beko'nun Fransa, İspanya ve İtalya'da pazar payını artırdığını, 1 numara olduğu İngiltere pazarında ise lider konumunu güçlendirdiğini ifade etti.

PRENS CHARLES'TEN MÜHÜR

Sürdürülebilirliği ise bir iş modeli olarak benimsediklerini vurgulayan Bulgurlu, Arçelik'in COP26'da Galler Prensi Charles tarafından iklim değişikliğiyle mücadele eden ve dünya çapıhda toplam toplam 45 şirkete verilen Terra Carta Mührü ile ödüllendirildiğini Türkiye'den bu mührü almaya hak kazanan ilk ve tek global şirket olduğunu sözlerine ekledi.

Garanti'nin satışı güvenin göstergesi

Son dönemde hareketlenen dolar kuruna ilişkin de yorumda bulunan Bulgurlu, "Türk Lirası şu anda değerinin çok altında. Bu aslında bir fırsat. Garanti Bankası satın alması da bunun kanıtı. Yabancı yatırımcı güvendiği, gelecek gördüğü pazarlara yatırım yapar. Garanti hisselerin alınması BBVA'nın Türkiye'ye güveninin göstergesi" dedi.

Güneşin batmadığı bir yönetim planı

Japonya merkezli Hitachi Global Life Solutions ile birlikte kurulan ortak girişim şirketi Arçelik Hitachi Home Appliances'dan sonra grubun iş hacminin üç temel bölgeye bölündüğünü vurgulayan Bulgurlu, "Yönetim ekibi olarak enerji ve zamanımızı üç ana merkeze ayırdığımız bir çalışma sistemine geçiyoruz. Asya Pasifik, Afrika – Mea, Türkiye ve Avrupa-Amerika bizler için 3 önemli hub. Burada olan her ülkede zaman geçirmek ana hedefimiz, yıl boyunca zamanımızı 3'e böleceğiz, daha çevik ve esnek bir yönetim anlayışına geçiyoruz" dedi.