Arçelik cirosunun % 20'si  5 yıla Grundig'den gelecek

Arçelik'in premium markası Grundig, IFA'da özellikle geleceği yönelik ürünleriyle öne çıktı. Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, Arçelik cirosu içinde Grundig'in payının 5 yılda yüzde 20'ye ulaşacağını açıkladı.

SELİM KARAHAN

2008 yılında Arçelik'in bünyesine kattığı Grundig, dün kapılarını açan Berlin IFA’da 3600 m2’lik standında 152’si ürün olmak üzere toplam 560 adet ürün sergiliyor. Firma fuarda özellikle geleceğe yönelik geliştirdiği ürünlerle dikkat çekti. İki yıl önce beyaz eşyaya giren Grundig'in başta Avrupa olmak üzere pazarda hızla büyüdüğünü kaydeden Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu firmanın şu anda 500'den fazla ürününün bulunduğunu ve bunların 65 ülkede satılacağını ifade etti. Grundig cirosunun 5 yıl içinde Arçelik'in toplam cirosunun yüzde 20'sini oluşturmasını hedeflediklerini açıklayan Bulgurlu “Arçelik'in cirosu 5 milyar euroya ulaştı. Bu 5 yılda Arçelik de yerinde saymayacak. Grundig'in satış gelirleri şu anda 500 milyon euro civarında. Beyaz eşya satışlarının artmasıyla bu rakam da artacak” dedi.

GELECEĞİ TASARLIYOR

Grundig markasının üretirken geleceği düşünen, tüketicilere özgün tasarımlar sunan, farklı deneyimlerle geleceği bugünden yaşatan bir felsefeyi odağına aldığını belirten Bulgurlu sözlerine şöyle devam etti: “Üretimin her aşamasında dijital dönüşümü gerçekleştirmek zorundayız. Biz dönüşüme odaklanıyor, dijital dönüşüm projeleriyle geleceğe hazırlanıyoruz. Tüm dünyada yaklaşık 11 milyar cihaz internete bağlı. Nesnelerin interneti (IoT) bize inanılmaz fırsatlar sunuyor. Evlerimizi birer akıllı eve dönüştürüyor. Zamandan ve enerjiden tasarruf etmemizi sağlıyor. ”

YARINA HAZIRIZ

Yarının dijital dünyasına bugünden hazırlıklı olduklarını ifade eden Arçelik Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Can Dinçer ise “Akıllı evlere talep her geçen gün artıyor. IFA’da konsept ürünlerimizi de sergileyerek yarının dünyasının kapılarını aralıyoruz. Aynı fırın içinde soğutma ve pişirme imkanı veren ve uzaktan kontrol ile çalışan Cooling Oven / Soğutuculu Fırın, akıllı sensörüyle gıdanın bozulup bozulmadığına dair uyarı veren FreshMeter, yeşil bitkileri ev ortamında yetiştirilmesini sağlayan HerbGarden bu ürünlerimizden birkaçı” ifadelerini kullandı.

Mutfakta karbon fiber dönemi

Grundig IFA'da karbon fiber kullanılan mutfak ürünlerini de tanıttı. Karbon fiber, yüksek sıcaklıklara tolerans özelliğinin yanı sıra ürünlerin normalden daha hafif olmasını da sağlıyor. IFA'da tanıtılan yeni kombi buzdolabında, profesyonel solo fırında ve tezgâh altı bulaşık makinesinde karbon fiber kaplama kullanıldı.

Evde organik çiftlik

Fuarda en çok ilgi gören ürünlerden biri olan Grundig HerbGarden, zirai ilaç kullanmadan, evde, tohumdan, taze, sağlıklı otsu bitkiler yetiştirilmesine olanak veriyor. Bu sistemde altı set bitki yetiştirme haznesi, otomatik su sirkülasyon sistemi, gün ışığını simüle eden LED ışık kaynakları ve hava sirkülasyon sistemi bulunuyor. Mobil uygulamada kullanıcı, her bitki türünde neyin büyüdüğünü, en son hasadın ne zaman alındığını, hasat süresini, sıcaklığı ve kalan su düzeyini izleyebiliyor, otomatik su ve hava sirkülasyon sistemlerini uygulamadan kontrol edebiliyor.

OLED TV 12.500 TL

Grundig Türkiye’de üretilen 65 inçlik 6.5 mm kalınlığındaki OLED TV'sini de IFA'da görücüye çıkardı. Eylül'de Türkiye'de Arçelik markasıyla 12.500 liraya satışa çıkacak OLED TV'nindiğer boyutları da daha sonra tüketiciyle buluşacak. TV yurtdışında Grundig markasıyla satılacak.