Araplar İpekyol’u sevdi, 2018’de her 5 üründen biri yabancıya gitti 

Machka, İpekyol ve Twist markalarıyla faaliyet gösteren İpekyol Grubu, 2018 yılında cirosunun yüzde 20’sini yabancı turistlerden kazandı.

Şenay BÜYÜKKÖŞDERE

2016’da cironun yüzde 10’u seviyesinde olan yabancıya satışın, kısa sürede ikiyi katlandığını vurgulayan İpekyol Grubu CEO’su Uğur Ayaydın, “İstanbul, Sakarya, Trabzon gibi şehirlerde Ortadoğulu, Antalya’da ise Rus ve İranlı turistlerden büyük ilgi gördüklerini söyledi. Ayaydın, geçtiğimiz 3 yılda ortalama yüzde 25 büyüyen İpekyol’un, 2018’i yüzde 30 büyümeyle kapatacağını, büyümedeki hızlanmada yabancı turist etkisinin yüksek olduğunu ifade etti. 

ÇİN PAZARINA GİRECEK 

Yurtiçinde 236, yurtdışı 39 mağazası bulunan grup, 2019 yılında da metrekare büyümesini sürdürecek. Yurtiçinde ve yurtdışında 10’a yeni mağaza daha açmayı planladıklarını anlatan Ayaydın, Rusya ve Lübnan’ın yurtdışında yeni hedef pazarları olduğunu vurguladı. Ayaydın ayrıca, Alibaba tarafından satın alanın Trendyol sayesinde online olarak Çin pazarına da girmeyi planladıklarını sözlerine ekledi.