Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreteri ve Yönetim Kurulu Üyesi Jan Nöther, "Alman ve Türk şirketleri arasındaki dostluğu 'ailevi' olarak tarif edebiliriz" dedi. Son 10 yılda Almanya ile Türkiye arasındaki ticaretin son derece güçlü zeminde ilerlediğini ve 2016 yılı sonu itibarıyla 37.3 milyar euroya ulaştığını söyleyen Nöther, iki pazarın vaat ettiği potansiyel dolayısıyla da Almanya ve Türkiye arasındaki iş birliğinin önceden olduğu gibi bugün de büyük önem arz ettiğini vurguladı.
TÜRKİYE ÖNEMLİ BİR EŞİK
Türkiye'nin Alman şirketleri için geniş ve büyümekte olan bir Pazar olmakla kalmayıp Orta Doğu ülkeleri ve Kuzey Afrika pazarı için bir eşik niteliğinde olduğunu belirten Nöther, Türkiye'de aktif olan Alman şirketlerin yatırımlarını sürdürdüğünü ve Türkiye'nin geleceğini pozitif değerlendirdiklerini söyledi. Nöther, "Almanya'daki orta ölçekli şirketler ise ve gelişmeleri takip ediyorlar" açıklamasında bulundu.