Antalya otellerinde boş yastık bile yok

Antalya'daki oteller dolulukta rekor yılı, 2019'u yakaladı. Sektör temsilcileri Antalya'daki otellerin ağustos ve eylül ayı ortasına kadar tamamen dolu olduğunu, bazı otellerde boş yastık bile kalmadığını söyledi.

Dünyanın en önemli turizm destinasyonlarından biri haline gelen Antalya'da, iki yıllık pandemi sürecinin ardından hem yabancı hem de yerli turist akını yaşanıyor. Turizm sektörü temsilcileri, özellikle beş yıldızlı ve 'deluxe' otellerde ağustos ayı rezervasyonlarının tamamen dolduğunu, eylül ayı ortalarına kadar da doluluğun sürdüğünü, yer bulmanın çok zor olduğunu açıkladı.

GÜNLÜK 80-90 BİN GİRİŞ

Antalya'ya, temmuz sonu itibarıyla sadece hava yoluyla 7 ayda, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 97 artışla 6 milyon 711 bin yabancı turist geldi. 4 Ağustos itibarıyla toplam yabancı ziyaretçi sayısı ise 7 milyon 12 bine ulaştı. Kentteki turizm hareketliliğiyle ilgili 50'nin üzerinde otelle görüşerek araştırma yapan tur operatörü sahibi turizmci Recep Yavuz, Antalya'da günlük girişlerin 80-90 binleri bulduğunu kaydetti. Avrupa, Rusya, Orta Doğu, İskandinav pazarlarından ciddi yoğunluk yaşandığını belirten Yavuz, "Yurtdışından gelişlere, yerli tatilcilerin de katılımıyla Antalya otellerinin özellikle ağustos ayında tamamen dolu olduğunu söyleyebiliriz. Antalya en iyi sezonlarından birini bu yıl yaşayacak gibi gözüküyor. Bazı turizmcilerimiz boş yastık bile kalmadığını söylüyor" dedi.

40-50 ÜLKEDEN TURİST GELİYOR

Birçok otelde yoğunluk nedeniyle karşılanamayan taleplerin başka bölgelere yönlendirilerek çözülmeye çalışıldığını anlatan Yavuz, "Antalya otelleri, şu anda 2019 sayılarında ilerleyen yoğunlukla karşı karşıya. Antalya'da Kundu, Lara, Belek, Side ilk dolan bölgeler. Sonrasında Alanya, Kemer ve Ege'ye doğru dağılım oluyor. Bu yıl ilk defa pazar çeşitliliği arttı. Otellerimizde 40-50 ülkeden turist kalıyor" dedi.

BU YIL SEZON KASIM AYINA KADAR UZADI

Yılbaşından itibaren bu yıl için yoğun akış olacağının o günlerden belli olduğunu belirten beş yıldızlı bir otelin genel müdürü İsmail Çağlar da şunları kaydetti: "Fakat pazarlarda farklılıklar yaşandı, Rusya-Ukrayna savaşından dolayı bu bölgelerden çok fazla misafir gelemeyeceği için farklı pazarlara yöneldik. Bizim yaklaşık 7 ana marketimiz oldu. Avrupa pazarının biraz daha ağırlık kazanacağı gözüküyor. Sezon da uzadı, Kasım 15'ine kadar devam edecek hareketlilik görünüyor" ifadelerini kullandı.