Ankara yüz temizleyici, İstanbul cep kılıfı aldı

17 günlük tam kapanma sürecinin kazananı e-ticaret sektörü oldu. 29 Nisan–17 Mayıs arasında online satışlar bir önceki döneme göre yüzde 17 arttı.

Pandeminin başlangıcından bu yana Türkiye'de ilk kez tam kapanma uygulaması yapıldı. 17 günlük süreç içerisinde fiziksel temasın kısıtlanarak vaka sayılarının düşürülmesi adına zorunlu sektörler dışında fiziki satış kanallarının tamamına yakını kısıtlandı. Kısıtlamalardan muaf olan e-ticaret sektörü ise bir kez daha pandeminin yıldızı oldu. Geliştirdiği yazılım setleriyle e-ticaret yapan ve yapmayı düşünen kişi ve kurumlar için analitik araçlar sunan NeSatilir.com, Türkiye'nin tam kapanma dönemindeki online satış rakamlarını analiz etti. Türkiye Tam Kapanma Pazaryerleri Satış Raporu'na göre online satışlar tam kapanmanın yaşandığı 29 Nisan –17 Mayıs tarihlerinde 12 Nisan – 29 Nisan dönemine oranla yüzde 17 arttı.

3 BÜYÜK ŞEHİR BAŞI ÇEKTİ

Türkiye genelinde en çok satış yapılan il yüzde 30.21 ile İstanbul olurken yüzde 9.16 ile Ankara ikinci, yüzde 7.48 ile İzmir üçüncü sırada yer aldı. Üç büyük ili yüzde 4.61 ile Bursa, yüzde 3.57 ile Antalya takip etti. Rapor en çok satılan ürün kategorilerinin illere göre dağılımını da ortaya çıkardı. İstanbullu tüketiciler tam kapanma döneminde en çok cep telefonu kapağı ve kılıfı satın aldı. Sırasıyla yüz temizleyici, sneaker, bitkisel ürünler ve tişört en çok satılan diğer ürünler oldu. Ankaralı tüketicilerin satın alma tercihlerinde yüz temizleyici başı çekerken sneaker, güneş gözlüğü, bitkisel ürünler ve t-shirt ilk beşte yer alan diğer kategoriler oldu. İzmir halkının top 5'inde ise cep telefonu kapağı ve kılıfı, tişört, bitkisel ürünler, yüz temizleyici ve güneş gözlüğü yer aldı.

SEPET ORTALAMASI 128 TL

Türkiye Tam Kapanma Pazaryerleri Satış Raporu'nda, 29 Nisan – 17 Mayıs arasındaki dönemde sepet ortalaması verileri de yer aldı. Verilere göre, tam kapanma dönemi öncesindeki 12 Nisan – 29 Nisan arasında Türkiye genelinde sepet ortalaması 116 TL iken rakam 29 Nisan –17 Mayıs döneminde 128 TL'ye çıktı. İllere göre sepet ortalaması ise İstanbul ve İzmir'de 100 TL Ankara'da ise 98 TL oldu.

GELENEKLERDEN VAZGEÇMEDİK

Pandemi tüketici satın alma alışkanlıklarını değiştirse de Türk toplumu bayram çikolatası ve Türk Kahvesinden vazgeçmedi. Kahve Dünyası online mağazası verilerine göre bu Ramazan Bayramı'nda geçtiğimiz yıla oranla yüzde 22 daha fazla çikolata satışı gerçekleşirken, Kahve Dünyası online mağazası ve pazar yeri uygulamalarının toplamına bakıldığında Türk kahvesi satışlarında ise yüzde 70 oranında artış yaşandı.

LİDER KEDİ MAMASI

İstanbul'da sepet ortalamasında kedi mamaları 178 TL ile tam kapanmanın fiyat lideri oldu. Kedi mamalarını 172 TL ile tıraş makinesi izledi. 133 TL ile sneaker, 113 TL ile sandalet ve 101 TL ile gömlek İstanbul sepet ortalamasının diğer liderleri olarak saptandı. Ankara'da ise kedi mamaları 170 TL sepet ortalamasıyla yine lider olarak belirlendi. Tıraş makinesi 159 TL, kolajen 133 TL, sneaker 129 TL ve sandalet 111 TL sepet ortalamasıyla kedi mamalarının ardından geldi. İzmir'de tıraş makinesi sepet ortalamasında 171 TL ile başı çekerken 169 TL ile kedi maması ikinci, bluetooth kulaklık ise üçüncü sırada yer aldı.

KİTAP SATIŞI ARTTI, DEZENFEKTAN DÜŞTÜ

Raporda ev dekorasyon, giyim, kozmetik ve kitap kategorilerindeki satışların 29 Nisan – 17 Mayıs döneminde arttığı görülürken; dezenfektan, kolonya, spor aletleri ve tıraş makinelerinin satış oranlarının azalması da dikkat çekti.

YÜZDE 400 ARTIŞLA EN ÇOK 'ROBOT SÜPÜRGE' ARADIK

Evde geçirilen sürenin artmasıyla tüketicilerin ürün tercihleri ev ve bahçe kategorilerine kaydı. Google verilerine göre, geçen yıldan bu yana 'robot süpürge' aramaları yüzde 400 arttı. Yapılan aramalar içinde 'buhurdanlık' oranı yüzde 180, 'balkon dekorasyonu' aramaları ise yüzde 125 artış gösterdi. Dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO'su Gökhan Bülbül, "Online alışverişte fiyat bilgi gösterimindeki şeffaflık tüketici davranışlarını olumlu etkiliyor" diye konuştu.