Anadolu 'AJET' oldu! Yeni yüzüyle martta göklerde

THY'den ayrılan Anadolujet, Mart 2024'ten itibaren AJET markasıyla yoluna devam edecek. AJET'e dönüşen ilk uçak ve kabin üniformaları dün ilk kez görücüye çıktı.

Türk Hava Yolları'ndan (THY) ayrılarak ayrı bir şirket olan Anadolujet, Mart 2024'ten itibaren AJET markasıyla yoluna devam edecek. Anadolujet'in AJET'e dönüşen yeni yüzü İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Turkish Teknik Hangarı'nda düzenlenen lansmanla tanıtıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun katıldığı toplantıda AJET'e dönüşen ilk uçak görücüye çıkarken kabin üniformaları da ilk kez görücüye çıktı.

MARKA DEĞERİ ARTACAK

Törende konuşan Bakan Uraloğlu, 2008 yılında Türk Hava Yolları'nın (THY) bir alt markası olarak kurulan Anadolujet'in pazardaki rekabetçi konumunu güçlendirmek amacıyla faaliyetlerini yüzde 100 THY iştiraki olarak kurulacak 'AJET Hava Taşımacılığı AŞ' AID altında devam edeceğini ifade etti. Uraloğlu "Hiç şüphesiz AJET ülkemizin geleceğe açılan kanatlarını daha da büyütecek ve küresel marka değerini çok daha yukarılara taşıyacaktır" dedi.

Uraloğlu "AJET'in büyüme stratejisini İstanbul, Ankara, İzmir ve Anadolu'daki diğer şehirlerimizin yurt dışı bağlantılarının artması yönünde geliştirmesi, vatandaşlarımıza ve ülkemizi ziyaret etmek isteyen turistlere, dolayısıyla ülkemiz turizmine ve ekonomisine büyük fayda sağlayacaktır" diye konuştu.

200 UÇAĞA ULAŞACAK

Uraloğlu, 10 yıl içerisinde 200 uçaklık filoya ulaşıp, bölgenin en büyük düşük maliyetli havayollarından biri olmayı hedefleyen AJET'in büyüme stratejisini İstanbul, Ankara, İzmir ve Anadolu'daki diğer şehirlerin yurt dışı bağlantılarının artması yönünde geliştirmesinin, vatandaşlara ve Türkiye'yi ziyaret etmek isteyen turistlere, dolayısıyla ülke turizmine ve ekonomisine büyük fayda sağlayacağını belirtti.

Türkiye'nin gökyüzünde kurulan köprülerle havacılık alanında bölgesinde lider, küresel bir havacılık merkezi olduğunu belirten Uraloğlu, Türkiye'nin geçen yıl Avrupa ve dünya havalimanları toplam yolcu trafiği sıralamasında, Avrupa ülkeleri arasında 3'üncü, dünyada ise 6'ncı sıraya yükseldiğini aktardı. AJET, "Low Cost" (Düşük maliyetli) pazarında daha geniş bir kitlenin hava ulaşımı hizmetinden yararlanmasını hedefliyor.

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'na AJet'in maket uçağını hediye etti.

İKİNCİ PİST YAKINDA AÇILIYOR

AJET'e ev sahipliği yapan Sabiha Gökçen Havalimanı'nı yenilikçi ve vizyoner bir bakış açısıyla geliştirdiklerini aktaran Uraloğlu, "Havalimanımızın faaliyet kapasitesini ikiye katlayacak 2'nci pistimizi tamamladık. Çok kısa bir zaman içerisinde Cumhurbaşkanı'mızın teşrifleri ile hizmete açmayı planlıyoruz" dedi. Uraloğlu, "Yapım aşamasındaki Çukurova Bölgesel, Yozgat ve Bayburt – Gümüşhane Havalimanları ile yenilenen Trabzon Havalimanı'nda çalışmalar devam etmekte" diye konuştu.

AJET'in kabin üniformaları da dün tanıtıldı.

HEDEF 2024'TE 24 MİLYON YOLCU

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat, şirketin son yirmi yılda gösterdiği büyümenin ve küresel havacılığın en önemli aktörlerinden birine dönüşmesi hikayesinin en güzel örneklerinden birinin AJet olduğunu söyledi. Bolat, AnadoluJet'in bu yıl yüzde 30 büyüdüğünü ve 20 milyonun üzerinde yolcu taşıdığını belirterek "AJet, 2024'te de yüzde 12 büyüyerek 24 milyon, 2033 yılında da 55 milyon yolcu taşımayı hedefliyor. Eminim ki AJet markası bu sayıların daha da fevkinde başarılar elde edecek. Bugün 90 uçaklık filosuyla iç hatlarda 41, dış hatlardaysa 29 ülkede 48 noktaya uçan AnadoluJet, yeni logosu ve yeni kadrosuyla AJet olarak ilk etapta operasyonlarını 3 bin çalışanıyla sürdürecek" dedi. Bolat "AJet'in 2033 hedefleri arasında uçuş ağını 44 ülkeye çıkarmak ve çevreye duyarlı, karbon salımı az yeni nesil uçaklardan oluşan 200 uçaklık bir filoya ulaşmak bulunuyor" diye konuştu.

AJET uçağında THY'nin iştiraki tarafından üretilen 'Milligram' koltuklar kullanıldı.