HABER MERKEZİ
Amerika'da kurduğu Road Global şirketiyle Türk markalarına servis ve danışmanlık hizmeti veren kadın girişimci Bashak İlhan, markaların anahtar teslim Amerika ofisi gibi çalışıyor. Pazar yeri seçiminden, operasyon, depolama, teşviklere kadar pek çok konuda markalara destek olan genç girişimci, ayrıca kurduğu akademi ile de girişimcilere e-ticaret ve pazarlama eğitimleri veriyor. 11 yılda 100'ün üzerinde markanın Amerika'ya açılmasına aracılık ettiklerini belirten Road Global kurucusu Bashak İlhan şunları kaydetti:
EN ÇOK TEKSTİL SATILIYOR
"Bunlardan 30'u kalıcı oldu. Amerika'ya açtığımız markalar arasında hazır giyim sektörü önde geliyor. Bunun dışında takı, ayakkabı, aksesuar, ev dekorasyon ürünleri, ev tekstili üreticileri de var." Üretici firmaların, Avrupa ve Ortadoğu'ya ihracat yaparken Amerika pazarını hep bir sonraki adıma bıraktıklarını belirten Bashak İlhan şunları kaydetti: "11 yıllık deneyimlerimiz ve pazara olan hakimiyetimiz ile dünyanın en büyük pazarında yer almak isteyen markaları uygun pazaryerleriyle buluşturuyoruz. Amerika Birleşik Devletleri derya deniz bir pazar. Büyüklüğü ile doğru orantılı olarak hata yapma payı da o denli geniş ve masraflı. Bu nedenle bu pazarda doğru adımı atan şirketler başarıyı yakalıyor." Başak İlhan, Road Global olarak ABD'ye açılmak isteyen markalara, yol haritası oluşturma, markalaşma, fotoğraf çekimi, pazar yerlerine açılma gibi pek çok hizmet verdiklerini sözlerine ekledi.
YABANCI MARKALARI DA TÜRKİYE'YE GETİRECEK
Bashak İlhan, danışmanlık hizmetinin yanı sıra Türkiye'deki ve diğer ülkelerdeki girişimcilere e-ticaret eğitimleri de veriyor. Şu anda Türk markalarını yurtdışına açtıklarını belirten Bashak İlhan, "İleride Amerikalı markaları Türkiye'ye getirme hedefim var" diyor.
YURTDIŞINA AÇILANA CİDDİ TEŞVİKLER VAR
Yurtdışında şirketleşmek isteyen, var olan şirketine yurtdışında şube açmak isteyen, markasını bir dünya markası haline getirmek isteyen kişilere Ticaret Bakanlığı çok çeşitli konularda destek sağlıyor. Bu destekler arasında seyahat desteği, fuarlara katılım desteği, sektörel ticaret heyeti desteği, yeşil pasaport desteği, ofis, mağaza, depo desteği, yurtdışında şirket satın alma desteği, reklam desteği, marka tescil desteği ve Turquality destekleri yer alıyor. Türk markaları dışında İtalyan ve İspanyol markalarına da danışmanlık yaptığını anlatan Bashak İlgan, "Hiçbir ülkede Türkiye'deki kadar destek yok. Devlet yurtdışına açılan şirketlerin yaptığı masrafın neredeyse yüzde 75'ini karşılıyor" diye konuştu.
İKİ ÜLKE TİCARET HEDEFİ 100 MİLYAR DOLAR
Amerika ile Türkiye arasındaki ticaret hacmi 2023 yılında 33.5 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bunun 14.8 milyar doları ihracat, 18.7 milyar doları ithalattan oluşuyor. İki ülke ticaret hacminin 100 milyar dolara çıkarılması hedefleniyor. Bashak İlhan bu hedefe ulaşmada sınır ötesi ticaretin önemli rol oynayacağını söyledi. Özellikle Türk hazır giyim ürünlerinin ABD'de ciddi alıcısı olduğunu ifade eden İlhan, "Hızlı moda sektöründe Çinli e-ticaret devi Shein, yüzde 40 pazar payı ile Amerika'yı oldukça sarsıyor. Türk markalarını ise Nordstrom, Bloomingdale's, Neiman Marcus Group gibi kaliteli ve yüksek fiyatlı ürünlerin satıldığı departman store'larda satışa sunuyoruz" dedi.