‘Alo 176’ya 2017’de 60 bin çağrı geldi 

Yerli ve yabancı turistler ALO 176’ya büyük ilgi gösterdi. Alınan çağrı sayısı 59 bin 870’e çıktı.

BETÜL OĞUZ

Kültür ve Turizm Bakanlığı İletişim Merkezi ALO 176, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na gelecek her türlü talep, şikâyet, görüş, öneri, ihbar ve soruları etkin ve hızlı çözüme kavuşturmak amacıyla 2014 yılından beri “vatandaş memnuniyeti” odaklı faaliyet gösteriyor. Her geçen yıl iletişim merkezine ulaşan turist sayısı artarken, Bakanlık da iletilen şikayet, öneri ya da bilgi taleplerine anında geri dönüş sağlayabilmek için etkinliğini geliştiriyor. 2016 yılında “Alo 176” aracılığıyla yerli ve yabancı turistlerden gelen 17 bin çağrıyı yanıtlayan Bakanlık, geçen yıl bu rakamı 59 bin 870’e çıkardı. Geçen yıl gelen 59 bin 870 çağırının 53 bin 571’i bilgi, 336’sı öneri, 5 bin 963’ü ise şikayet amaçlı gerçekleştirildi.

FARKLI DİL SEÇENEKLERİ 

Alo 176 İletişim Merkezi’ni arayan turistlerin çağrıları Türkçe, İngilizce, Rusça ve Arapça yanıtlanıyor. Bu merkez ile turistlerin yaşadıkları anlık sıkıntıların önüne geçilmesi sağlanıyor. 

Akıllı telefondan takip imkanı

İletişim merkezinde, www.alo176.gov.tr web adresinden ya da “176” çağrı merkezinden 7/24 “Canlı Destek” ve “Başvuru Sorgulama” hizmetleri veriliyor. Ayrıca, akıllı telefon uygulamasıyla da başvuru sorgulaması yapılabiliyor. Bunun yanı sıra, iletişim merkezinden Kültür ve Turizm Bakanlığı mevzuatında yer alan tüm konular hakkında bilgi alınabiliyor. Gerekli durumlarda ise iletişim merkezi yetkilileri tarafından yönlendirme sağlanıyor.