Alman ve Amerikalılar da artık Türk sakızı çiğniyor

Amerikalı atıştırmalık üreticisi Mondelez International, sakız ve şekerlemede Türkiye’yi üs yaptı. Türk markası Falım Almanya ve ABD’ye satılmaya başlandı. 

Bünyesinde Kent, Falım, First, Olips, Jelibon, Milka, Oreo, Toblerone gibi markaları bulunduran Amerikalı gıda devi Mondelez International, faaliyet gösterdiği 150 ülke içerisinde Türkiye’yi sakız üretiminin merkezi haline getirdi. Şu anda Türkiye’den 50 ülkeye ürün sattıklarını anlatan Mondelez Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, “2018’de 872 milyon TL ciro yaptık. Bunun 334 milyonu ihracattan geldi. Türk sakız markası Falım’ı da Almanya ve Amerika’ya ihraç etmeye başladık” dedi. Karagöz, son 7 yılda buraya 220 milyon TL yatırım yaptıklarını ve önümüzdeki dönemde burada büyümeye devam edeceklerini söyledi. 

6500 EK İSTİHDAM 

Türkiye’deki hediyelik ve ikramlık bayram şekeri pazarının yaklaşık 300 milyon TL büyüklüğe sahip olduğunu anlatan Karagöz, “Kent markamızla bayram için 8 ay öncesinden üretime başladık. Bu bayram için de 12.000 tonluk bir üretim yaptık. 1050 kişiye istihdam sağlıyoruz. Bayram döneminde ise 6500 kişiye ek istihdam sağlıyoruz” dedi. Toplantıda Kent için çekilen yeni reklam kampanyaları da paylaşıldı.

Hane başı 2.2 kilo şeker

Mondelez International Türkiye Sakız ve Şeker Kategori Lideri Doğuş Kezer de, bayram şekeri pazarına ilişkin verileri paylaştı. Türkiye’de yaklaşık 18.000 tonluk hediyelik ve ikramlık şeker pazarı olduğunu belirten Kezer, “Türkiye’de hane başına bayram şekeri tüketimi ise 2.2 kilo. Ülkemizde en çok bayram şekeri Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da tüketiliyor” ifadelerini kullandı.