Dursun Topçu
Her kıtada 50'den fazla ülkede 300'e yakın müşterisi bulunan Türkiye'nin tek, dünyanın ise lider akrilik elyaf üreticisi Aksa Akrilik bir ilke daha imza attı. Akriliğin dönüşümünü interaktif bir platformda ziyaretçilerin deneyimlemesine açan Aksa Akrilik, katılımcıları tasarım sanat ve endüstrilerde devrim yaratan bir malzemenin eşşiz yolculuğuna çıkarıyor. Yalova'daki fabrikasında 570 metrekareye yayılan Aksa Deneyim Alanı (ADA) 22 farklı istasyondan oluşuyor, akrilik elyafın kullanım alanlarını ve özelliklerini şaşırtıcı ve etkileyici deneyimlerle sunuyor.
VİZYON PROJESİ
Yepyeni bir iletişim biçimi kurgularken, tekstil sektörüne de yeni bir bakış açısı ve vizyon aralayacak projede, akrilik elyafın moda, otomotiv, mobilya, sağlık ve daha birçok endüstride nasıl kullanıldığını anlatan interaktif sergiler yaratıcı imgelerle iç içe geçiyor.
İNSANA DOKUNUYOR
Aksa ADA Projesi'nin akrilik elyafı daha iyi anlatma arayışından doğduğunu söyleyen Aksa Akrilik Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Cengiz Taş, "İnsan dokunduğu, gördüğü şeyleri daha hızlı ve kolay algılıyor. Bu gerçekten hareketle, 'akrilik elyafı en kolay nasıl anlatırız?' diye düşünmeye başladığımızda sonuç bizi bu projeye götürdü. 'Aksa Deneyim Alanı' terimi bize ilham kaynağı oldu. Hedef aslında algılanması zor olan sanayi terminolojisini, daha kolay yöntemlerle etkileyici bir şekilde ifade etmekti" dedi.
1500 ÇALIŞANIN FİKRİ VAR
ADA'nın ilk noktası olan Tünel'de Aksa Akrilik çalışanlarının şirket değerleri ve akrilik üzerine deneyimleri aktarılıyor. Tünelde bulunan sloganlar 1500'e yakın çalışanın katılımıyla ortaya çıkan ve Aksa'nın kendilerine ne ifade ettiğini anlatan fikirlerden süzülerek oluştu. Sonrasında ise üretim aşamasından, son kullanıcıya, hatta geri dönüşüme ve çevreye etkilere kadar akrilik o dünya üzerindeki tüm yolculuğuna tanıklık ediliyor.