1
SELİM KARAHAN
selim.karahan@aksam.com.tr
JAPONLAR KULLANMIYOR!
2013'te Türkiye'de akıllı telefon sahibi olanların oranı yüzde 17'yken 2015'te yüzde 59'a yükseldi. Bu oranın Fransa'da yüzde 49 Japonya'da ise yüzde 39'da kalması dikkat çekti. Japonya’da yetişkinlerin yüzde 50'si klasik cep telefonu kullanıyor. Yüzde 11'i ise hala bu teknolojilerden uzak duruyor. Türkiye'de de yetişkinlerin yüzde 5'i cep telefonu kullanmıyor.
NÜKLEER PARASI HARCADIK
Öte yandan Türkiye'de, 2000-2015 arasında ithal edilen cep telefonu için ödenen 23,4 milyar dolar, Akkuyu Nükleer Santralinin yatırım tutarını aştı. AA’nın TÜİK verilerinden topladığı bilgilere göre ithal edilen telefon sayısı 16 yılda yüzde 78 artışla 165,7 milyona ulaşırken, ödenen tutar yüzde 200 artış gösterdi. Türkiye'nin, cep telefonu ihracatı ise 30 milyon 708 bin 760 dolar oldu.
Gelişen ve gelişmiş farkı
Türkiye'de internete bağlananların yüzde 87'si sosyal medya kullanıyor. Bu konuda Ürdün, Endonezya, Filipinler ve Venezüella'nın ardından Türkiye 5. sırada. ABD'de sosyal medya kullananların oranının yüzde 71, Fransa'da yüzde 57, Japonya'da yüzde 51'de kalması dikkat çekti. Yani, Türkiye gibi gelişen ülkelerdeki sosyal medya kullanımı, gelişmiş ülkelere göre çok daha fazla.
35 yaş üzeri kitlenin bağlantısı kopuk!
Türkiye'de internet kullanımı çok hızlı artsa da gelişmiş ekonomilerle arasında kapatması gereken bir mesafe bulunuyor. Farkın kapanması için ise 35 yaş üstü nüfusun daha 'bağlantılı' hale gelmesi gerekiyor. 2015 sonu itibarıyla Türkiye'de 18-34 yaş aralığındaki bireylerin yüzde 93'ü internete bağlanıyor. Bu oran 35 yaş ve üstünde ise yüzde 53'e düşüyor. 40 puanlık bu farkla Türkiye; Çin ve Ukrayna'nın ardından nesiller arasında en fazla uçurum yer alan 3. ülke oldu. Güney Kore'de ise 35 yaş üstü Korelilerin yüzde 92'si internete bağlanıyor.