Ahlaki ticaret çağrısı

Bazı üretici firmalar toptancı ve dağıtıcılarla yaptığı fiyat sözleşmesini hiçe sayıyor. Bu firmaların verilen siparişleri iptal ettiğini belirten ATO Başkanı Baran “Ekonominin işleyişi sekteye uğruyor” dedi.

Bazı üretici firmalar toptancı ve dağıtıcı firmalarla yaptığı fiyat ve sipariş sözleşmesini hiçe saymaya başlaması ticarette tedirginlik yarattı. Yaşanan sorun üzerine Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel Baran, üretici firmalara satış sözleşmelerine riayet etmeleri çağrısı yaptı. Baran son dönemde maliyet artışlarını gerekçe gösteren bazı üretici firmaların imzalanmış sözleşmelere riayet etmediğini söyledi.

SÖZLER TUTULMUYOR

Gürsel Baran, "Salgın süreciyle birlikte dünya tedarik zincirinde bozulmayla başlayan süreç enerji ve hammadde fiyatlarında yükselişe, bu yükseliş üretim maliyetlerinde artışa ve satış fiyatlarına yansıdı. Bunda sorun yok ancak son dönemde maliyet artışlarını gerekçe gösteren bazı üretici firmalar imzalanmış sözleşmelere riayet etmiyor. Verilmiş sözleri yerine getirmeyerek satış yapanlar, toptancıları ve dağıtıcıları zor durumda bırakıyor ve piyasa ekonomisinin işleyişini sekteye uğratıyor. Üreticiyle toptancı arasındaki alım satımlarda, maliyet artışları gerekçe gösterilerek sözleşme fiyatlarına sadık kalınmamaya, sözler tutulmamaya ve verilen siparişler yerine getirilmemeye başlandı" dedi. ATO Başkanı Baran, toptancıların, ürünleri sipariş ettiği fiyattan alıp alamayacağı konusunda tedirginlik yaşadığını ve önünü görmekte zorlandığını vurguladı.

FİRMALAR ZOR DURUMA DÜŞÜYOR

Tedarik zincirinin üreticiden toptancı, dağıtıcı, perakendeci ve tüketiciye kadar sürecin tamamını kapsadığına dikkati çeken Baran "Üretici firmalardan alınan fiyatlarla iş bağlantıları gerçekleştiren ve büyük projelerle sözleşme imzalayan bayiler, iptal edilmek istenen sözleşmeler nedeniyle zor duruma düşüyor, maddi kayıpların yanı sıra güvenilirliğini kaybetme tehlikesi yaşıyor. Üyelerimiz, sözleşme şartlarını yerine getirememekten dolayı yasal yaptırım riskiyle de karşı karşıya. Üretici firmalar, birlikte çalıştıkları satış kanallarının sesine kulak vermeli" dedi.