ÖZGÜL ÖZTÜRK
Türkiye’nin Survivor’un giyim sponsoru olarak tanıdığı Cazador yarattığı başarı hikayesiyle dikkat çekiyor. Kahramanmaraş Afşinli Fatih Görür tarafından 24 yıl önce Laleli’de temelleri atılan firma, markalaşma adımıyla Türkiye tekstil sektörünün en büyük koleksiyon üreticisi haline gelirken, yurtdışındaki 20 ülkeye de bir Türk markası olarak ürün satmaya başladı.
HER YIL YÜZDE 30 BÜYÜYOR
İspanyolca’da ‘Avcı’ anlamına gelen Cazador’un başarı hikayesini AKŞAM’a anlatan Cazador Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Görür şunları kaydetti: “1994 İstanbul Laleli’de üst grup triko penye imalatı yaparak tekstil sektörüne atıldım. Daha sonra Çin ve Uzakdoğu’nun yükselişiyle Türkiye’de fiyat rekabetine dayalı fason imalat sektörünün biteceğini gördük. Biz o dönem markalaşmaya karar verdik. Şirket merkezimizi Merter’de Basın Ekspres’e taşıdık. Ekibimize yeni tasarımcıları ekleyip yıllık 600 farklı model üretimine ulaştık. Yurtdışı fuarlara katıldık. Tüm bu emekler sonucu her yıl yüzde 30 büyüyerek, 2017’de 70 milyon TL ciroya ulaştık.”
400 NOKTADA SATILIYOR
Markalaşmanın temellerini attıkları 2012’den bu yana Türkiye’nin en çok aranan koleksiyon üreticisi haline geldiklerini anlatan Görür, bugün Cazador ürünlerinin 400 noktada satışa sunulduğunu söyledi. Bir dönem erkek üst giyim ve capri şortta Türkiye’de 1 numara olduklarını anlatan Görür, genişlettikleri yeni tasarım ekibiyle bugün ayakkabıdan aksesuvara tüm ürün gruplarında yer aldıklarını söyledi. 10 yıl önce Türkiye’nin en büyük toptancısı, yurtdışında bilinen bir Türk markası olma hedefiyle yola çıktıklarını hatırlatan Fatih Görür, “Şu an bu hedefimize ulaştık. Koleksiyon yapan en iyi hazır giyim toptancısıyız. 2017’de 70 milyon Bu yıl yüzde 50-60 büyümemiz olacak. 2018’de 110 milyon TL ciro hedefliyoruz” diye konuştu.
Alım garantili destek veriyor
İthalattaki gümrük vergilerini artırmasıyla son yıllarda tekstil üretiminin Anadolu’ya kaydığını belirten Görür, şöyle konuştu: “Yüzde 60’a varan gümrük vergileri ve yüksek kur nedeniyle artık yurtdışında üretim yapmanın hiçbir cazibesi yook. Biz de bunun üzerine Bangladeş’teki fabrikamızı kapatıp Türkiye’deki imalatçılarla çalışmaya başladık. Üreticiye alım garantili üretim yaptırıp her sezon 500-600 model ürettiriyoruz.”
Survivor’un giyim sponsoru
Şuanda cirolarının yüzde 15’ini ihracattan sağladıklarını anlatan Görür, gelecekte bunu yüzde 50’lere taşımayı planladıklarını kaydetti. Şu anda 20 ülkeye ihracat yaptıkları bilgisini veren Görür, yurtiçi ve yurtdışında bilinirliklerini artırmak için sponsorluklar aldıklarını söyledi. Survivor’ın bu programlar arasında yer aldığını hatırlatan Görür, bunu devam ettireceklerini söyledi.