AKŞAM GAZETESİ
İstanbul'un alışveriş caddeleri, kira bedelinde Avrupa ile yarışıyor. Cushman & Wakefield TR International'ın Türkiye raporuna göre İstanbul'un kira bakımından en pahalı alışveriş caddesi İstanbul Nişantaşı'nda bulunan Abdi İpekçi Caddesi oldu. İstiklal Caddesi ve Bağdat Caddesi, bu caddeyi takip etti. Metrekare başına 250 dolar kira bedeliyle Amsterdam, Prag ve Helsinki'nin popüler alışveriş bölgelerini geride bırakan Abdi İpekçi Caddesi'ni metrekare bazında aylık 220 dolarla İstiklal Caddesi, 150 dolarla Bağdat Caddesi izledi.
DÜNYA LİGİNDE
Cushman & Wakefield'ın dünya raporu ise henüz açıklanmazken bu rapora sadece İstiklal Caddesi dahil ediliyor, Abdi İpekçi yer almıyor. İstiklal Caddesi geçen yılki listede metrekare başına 245 dolarla dünyada 1 basamak gerileyerek 21. sırada yer almıştı. Cushman & Wakefield'ın dünya raporuna Abdi İpekçi'nin dahil edilmesi durumunda 250 dolarla İstiklal Caddesi'nin yerini almış olacak.
YEME-İÇME AĞIRLIKTA
Rapora göre caddelerdeki yüksek doluluk oranları 2024'te de seyrini sürdürürken, İstiklal Caddesi'ndeki 270 mağazanın 258'inin, Bağdat Caddesi'ndeki 329 mağazadan 324'ünün, Nişantaşı bölgesindeki 370 mağazanın ise 352'sinin dolu olduğu görüldü. Üç ana caddede kiralama işlemlerinde özellikle yeme-içme sektörünün yaptığı atak gözlerden kaçmadı. Yeni kiralama işlemlerinin hacimsel açıdan yüzde 36'sı giyim ve ayakkabı sektörü, yüzde 32'si ise yeme-içme sektörü tarafından yapıldı. Yeme-içmede bu oran yüzde 23'ten yüzde 32'ye yükseldi.
İSTİKLAL CADDESİ'NDEN 90 MİLYON GEÇTİ
İstiklal Caddesi'ni ziyaret edenlerin sayısı 2024'te 90 milyonu aştı. Cushman & Wakefield'ın raporuna göre, geçen yıl yaya trafiği İstiklal Caddesi'nde 90.1 milyona, Nişantaşı bölgesinde 36.2 milyon yükselirken, Bağdat Caddesi'nde kentsel dönüşüm nedeniyle 31.4 milyona geriledi. İstiklal'in günlük ziyaretçi sayısı hafta içinde yüzde 2 artışla 207 bine, hafta sonunda ise yüzde 7 yükselişle 313 bin 500'e ulaştı. Caddenin yaya trafiği aylık ortalama 7.5 milyona, yıllık ise 87 milyondan 90.1 milyona çıktı.
EN ÇOK YABANCI MARKA BAĞDAT CADDESİ'NDE
Önceki yıl olduğu gibi 2024 yılında da en fazla yabancı marka sayısının yüzde 21 seviyesiyle Bağdat Caddesi'nde olduğu görülürken, onu yüzde 17 ile Nişantaşı bölgesi, yüzde 15 ile İstiklal Caddesi takip etti. Nişantaşı hem ulusal hem de uluslararası lüks markaların başlıca merkez bölgesi olmakla beraber, bünyesindeki ünlü restoran ve kafeleriyle öne çıktı.